Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ЗМІНИ ПАРАДИГМИ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У КОНТЕКСТІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

ТУШЕВА Вікторія Володимирівна –

доктор педагогічних наук, доцент, професор

кафедри теорії і методики мистецької освіти

Харківського національного педагогічного університету

імені Г. С. Сковороди

https://orcid.org/ 0000-0002-9451-0532

e-mail: [email protected]

Анотація

  В статті обґрунтовуються можливі трансформації парадигми наукової діяльності і парадигми педагогічної науки, які відображають зміни ідеологем, світоглядних парадигм і пріоритетів у суспільстві та культурі. Стверджується, що зміни парадигми наукової діяльності спричинюють в науково-освітньому просторі новий «науковий дискурс», таку доказову систему знань для якої характерні складні, багатовекторні, антропні, синергетичні, міждисциплінарні, інтегративні способи осягнення соціокультурної дійсності, реалізація котрих вибудовується на принципі цілісності і стає домінантним у вивченні освітніх і мистецьких феноменів.

Ключові слова: парадигма науки, парадигма педагогіки, системна методологія, синергетична знання, ідеали науковості, інтегративність, міждисдисциплінарність, антропологічний принцип, культурологічний парадигма.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бенин В. Л. Педагогическая культурология: курс лекций / В. Л.Бенин. – Уфа: Изд- во БГПУ, 2004. – 515 с.

2. Бондаревская Е. В. Педагогика: личность в гуманистических теориях и системах воспитания: Учеб. пособие / Е. В. Бондаревская, С. В. Кульневич. – Ростов-н/Д: Творческий центр «Учитель», 2009. – 560 с.

3. Колесникова И. А. Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии: Курс лекций по философии педагогики / И. А. Колесникава. – СПб., 2001. – 247 с.

4. Краевский В. В. Методология педагогики: Пособие для педагогов-исследователей / В. В. Краевский. – Чебоксары: Изд-во Чуваш, унта, 2001. – 244 с.

5. Кун Т. Структура научных революций: Пер. с англ. / Сост. В. Ю. Кузнецов / Т. Кун. – М.: АСТ, 2003. – 605 с.

6. Степин В. С. Синергетическая парадигма. Многообразие поисков и подходов / В. С. Степин. – М.: Прогресс-традиция, 2000. – 536 с.

7. Тушева В. В. Концептуальні підходи до розкриття сутності науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики / В. В. Тушева // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі: науковий журнал / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка; редкол.: Олексюк О. М. (голов. ред..), Хоружа Л. Л. (заст. голов. ред.), Бондаренко Л. А. (відп. секр.), Кевішас І. та ін. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. – №2. – С. 31 – 38.

8. Тушева В. В. Культурологічна парадигма в умовах модернізації мистецької освіти: концептуальні ідеї та методологічні орієнтири / В. В. Тушева // Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 163. – Серія: педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – С. 39 – 43.

9. Tusheva V. V. Menhodological and theoretical aspects of the prodlem of formation of future teachersscientific-research culture in higher pedagogical school // Pedagogical and psychological sciences: development prospects in countries of Europe at the beginning of the third millennium: Collective monograph. Volume 2. – Riga: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018. – P. 306 – 324.

10. Філософський енциклопедичний словник / За ред. В. І. Шинкарука. – Київ: «Абрис», 2002. – 741 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись