ДІЯЛЬНІСНА ДОМІНАНТА ЯК КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН ГУМАНІСТИЧНО ОРІЄНТОВАНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ ІНДИВІДА
ГОРБЕНКО Сергій Семенович –
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри теорії та методики
музичної освіти, хорового співу і диригування
Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
https://orcid.org/0000-0002-2336-2616
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена проблемі діяльності особистості в гуманістично- зорієнтованому освітньому процесі. Діяльнісна домінанта висвітлюється в контексті змісту музичних занять учнів початкової і середньої школи. Її актуальність обґрунтовується позицією відомих вітчизняних педагогів і психологів, які пов’язують цей феномен з активністю самовизначаючої особистості, особистісним розвитком її духовних потреб. На основі характеристики думок учених і педагогів-практиків пропонується авторський підхід до класифікації видів музичної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти, що включає пізнавальну, творчу і виконавську діяльність. Розглядаються особистісно орієнтовані шляхи їх практичної реалізації вчителем музичного мистецтва.
Ключові слова: музична діяльність, активність, сприймання, пізнання, творчість, виконавство, інтерес, стимул.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку. Навчальний посібник / І. Д. Бех. – К.: Академвидав, 2012. – 256 с.
2. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский / Под ред. В. В. Давыдова. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.
3. Гумінська О. О. Концепція формування діяльної особистості в процесі музичного виховання / О. О. Гумінська // Завуч. – 2005. – №16. – С. 15–21.
4. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. / А. Н. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1977. – 304 с.
5. Локарєва Г. Художньо-естетична інформація як засіб виховання учнівської молоді / Г. Локарєва // Мистецтво та освіта. – 2006. – №1. – С. 7–11.
6. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / Твори: У 5-ти т. – Т.2 / В. О. Сухомлинський. – К., 1976. – 670 с.