ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ СНТ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
КОЛЯДА Наталія Миколаївна –
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи УманКського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
e-mail: [email protected]
КОКОША Антоніна Володимирівна –
магістрант факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
ORCID ID 0000-0003-1814-0549
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті висвітлено результати дослідження та обґрунтовано провідні тенденції особистісного розвитку студентів – майбутніх соціальних працівників у процесі позаудиторної роботи СНТ. Здійснено аналіз різноманітних форм та методів позааудиторної роботи. Представлено комплекс заходів, які стимулюють студентів – майбутніх соціальних працівників не лише до професійного, а й до особистісного розвитку. Доведено, що особистісний розвиток є найважливішим елементом формування конкурентоспроможного фахівця.
Ключові слова: особистісний розвиток, фахова підготовка, соціальний працівник, позааудиторна робота, студентська наукова робота, студентське наукове товариство.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бенера В. Розвиток теорії та практики самостійної роботи студентів у навчальному процесі вищих навчальних закладів освіти України (друга половина ХІХ початок ХХІ ст.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: спец. 13.00.01 «загальна педагогіка та історія педагогіки» / В. Бенера. – Київ, 2012. – 42 с.
2. Дебати політичні // Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: Л. Герасіна, В. Погрібна, І. Поліщук та ін. За ред. М. Требіна. — Харків: Право, 2015. – 567 с.
3. Іванайська Т. Позааудиторна діяльність як фактор професійного самовизначення студента: дис. канд. пед. наук / Т. Іванайська – Одеса.: ОДПУ, 2010. – 206 с.
4. Клименко Н. Становление и развитие социально-психологического образования в России: дисс. канд. пед. наук: 13.00.08 / Надія Юріївна Клименко. – М., 2003. – 383 с.
5. Кловак Г. Генеза підготовки майбутнього вчителя до дослідницької педагогічної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: спец. 13.00.01 «загальна педагогіка та історія педагогіки» / Г. Кловак. – Київ, 2005. – 42 с.
6. Коваль В. Система позааудиторної діяльності студентів вищих навчальних закладів [Електронний ресурс] / В. Коваль. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Npdntu_pps/2 009_6/kov.
7. Крюкова Н. Проблема аудиторної та позааудиторної роботи у ВНЗ США: автореф. дис. канд. пед. наук / Н. Крюкова. – М.: Наука, 1980. – 17 с.
8. Микитюк О. Теорія і практика організації науково-дослідної роботи у вищих закладах освіти україни в ХІХ ст: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: спец. 13.00.01 «загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. Микитюк. – Київ, 2004. – 62 с.
9. Мокляк В. Студентське самоврядування в історії розвитку вищої школи України (ХІХ – початок ХХ ст): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «загальна педагогіка та історія педагогіки» / В. Мокляк. – Полтава, 2011. – 22 с.
10. Поліщук В. Професійна підготовка фахівців соціальної сфери: зарубіжний досвід / В. Поліщук. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 178 с.
11. Семеног О., Вовк М. Академічна культура дослідника в освітньо-культурному просторі університету: [монографія ] / О. Семеног, М. Вовк. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – С. 80–90.
12. Сластенин В. Педагогика: учеб. пособ. [для студ. высш. пед. учеб. заведений] / В. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; [под ред. В. А. Сластенина]. – М.: Издательский центр «Академия», 2002. – 576 с.
13. Яковець А. Телевізійна журналістика: теорія і практика: посібник. – 2-ге вид., доповн. і переробл. – К.: Вид.дім «Києво-Могилянська академія», 2009. – С. 108–120.