Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ПРОБЛЕМА ГАРМОНІЇ ВИХОВНИХ ВПЛИВІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СПАДЩИНІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

ЧИСТЯКОВА Людмила Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID IDhttps://orcid.org/0000-0002-9076-2484

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті осмислюється проблема гармонії виховних впливів трудового навчання на учнів загальноосвітньої школи в інтерпретації Василя Олександровича Сухомлинського. Практикуючий вчитель, досвідчений організатор освітнього процесу, великий педагог у своїх працях неодноразово наголошував на непроминальному впливові праці для становлення особистості. Предметно-перетворювальна трудова діяльність учнів має надзвичайні можливості для цілісного фізичного, інтелектуального, соціального та духовного розвитку особистості учня, здійснення особистісноорієнтованого підходу у формування творчих можливостей дітей. У педагогічних працях В. О. Сухомлинського наскрізно окреслюється твердження про те, що справжнє виховання немислиме без життя у світі праці. Саме праця лежить в основі і розумового, і морального, і естетичного, і емоційного виховання. У статті засвідчується, що трудова діяльність – сприятливе підґрунтя для самовизначення, формування життєвої активності учнів різних вікових груп, їх духовного, інтелектуального і фізичного вдосконалення. І головне завдання для педагога – згармонізувати трудовий процес у єдності усіх педагогічних впливів при формуванні цілісної особистості.

Ключові слова: трудова діяльність, трудове виховання, педагогічний вплив, гармонійний розвиток, формування особистості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Калініченко Н. А. Вплив трудової підготовки на загальний розвиток особистості в педагогіці В.О.Сухомлинського // Історія педагогіки в особах, №2 (2011). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ipa.udpu.edu.ua/article/view/15312/13138

2. Макаренко А. С. Педагогическая поэма / А. С. Макаренко. – М. : ИТПК, 2003. – 720 [1] с.

3. Трудове навчання 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html

4. Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. Рождение гражданина. Письма к сыну / В. А. Сухомлинский. – К. : Рад. шк., 1985. – 557 с.

5. Ушинський К. Д. Праця в її психічному та виховному значенні // К. Д. Ушинський. Вибрані педагогічні твори: У 2 т. Пер. з рос. / Редкол.:
В. М. Столєтов (голова) та інші. – К. : Рад. школа, 1983. – Т. 1. – С.104–121.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись