РОЗГЛЯД ФЕНОМЕНУ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» У КОНТЕКСТІ ПОЄДНАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ СУЧАСНИХ НАУКОВИХ НАПРАЦЮВАНЬ З ВАГОМОЮ ПЕДАГОГІЧНОЮ СПАДЩИНОЮ МИНУЛОГО
МІЄР Тетяна Іванівна –
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри початкової освіти
Київського університету імені Бориса Грінченка
е-mail: [email protected]
Анотація
Відповідно до результатів сучасних наукових напрацювань феномен «освітній простір» розглянуто з урахуванням інформації, яка надходить до активного інформаційного простору в результаті зміни меж неактивного інформаційного простору майбутнього та (або) неактивного інформаційного простору минулого. «Переміщення» інформації презентовано на прикладі виокремлення з педагогічної спадщини В. Сухомлинського ідей, котрі дотепер не набували трактування в контексті характеристик освітнього простору, про які йдеться в сучасних наукових працях.
Ключові слова: В. Сухомлинський, освітній простір, активний інформаційний простір, фрактальність, деміургічність, рефлексивність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Мієр Т. І. Організація навчальнодослідницької діяльності молодших школярів: монографія / Т. І. Мієр. – Кіровоград: ФО-П Александрова М. В., 2016. – 424 с.
2. Коновальчук В. І. До проблеми філософських засад освітнього простору / В. І. Коновальчук. – Наукові записки Малої академії наук України: (збірник наукових праць). – Київ: ТОВ «СІТІПРІНТ». – 2014. – С. 27–33 (Серія : Педагогічні науки, вип. 5). 3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. Т.
3. Серце віддаю дітям. Народження громадянина. Листи до сина. Київ: «Рад. школа», 1977. – 671 с.
4. Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. Т. 4. Київ: «Рад. школа», 1976. – 640 с.
5. Цимбалару А. Д. Теоретичні та дидактикометодичні засади педагогічного проектування освітнього простору в школі І ступеня : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: спец. 13.00.09. «Теорія навчання» / А. Д. Цимбалару. – К., 2014. – 41 с.
6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. Т. 1. Київ: «Рад. школа», 1976. – 654 с.
7. Становських З. Л. Рефлексивні компоненти професійного самовизначення старшокласників: дис. … канд. псих. наук : 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія / Інститут педагогіки і психології професійної освіти / З. Л. Становських. – Київ, 2005. – 271 с.
8. Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5-ти т. Т. 5. Статті. – Київ «Рад. школа», 1977. – 639 с.
9. Полонська Т. К. Використання прийомів рефлексії на уроках іноземної мови у профільній школі / Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2012 рік: наукове видання. – Київ: Інститут педагогіки, 2013. – С. 187.