Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

В. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО ВИХОВАННЯ «ВАЖКИХ ДІТЕЙ»: ПЕДАГОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АКЦЕНТИ

МАРУСИНЕЦЬ Мар’яна Михайлівна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри психології і педагогіки

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    Мета статті полягає в розширенні уявлень про педагогічну спадщину Василя Сухомлинського, його ставленні до важковиховуваних дітей. Визначено сутнісні акценти феноменології «важкі діти» та детермінанти, що зумовлюють це психологічне явище. Обґрунтовано авторський підхід педагога до виховання таких дітей – гуманний, зумовлений врахуванням індивідуально-психологічних, вікових особливостей та соціальних (сім’ї, школи, дитячого колективу, вулиці).

Ключові слова: педагогічна спадщина Василя Сухомлинського, особистість дитини в нормі і відхиленнях, важкі діти, чинники, що зумовлюють складність виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Сухомлинський В. А. Трудные дети / В. Сухомлинский. – Избр. пед.соч. – Т.3. – М., 1981. – С. 451–455.

2. Сухомлинський В. О. Виховання ідеальних уявлень про красу поведінки. Формування самооцінки рівня домагань / В. О. Сухомлинський. – Вибр. твори. в 5-ти т. – Т. 1. – К.: «Радянська школа, 1976. – С. 539–556.

3. Фіцула М. М., Парфанович І. І. Відхилення у поведінці неповнолітніх: шляхи їх попередження та подолання: навч.-метод. посіб. / М. М. Фіцула, І. І. Парфанович. – Тернопіль: Навчальна книга: Богдан, 2008. – 432 с.

4. Юнг Н. В. Взаимосвязи между показателями ценностных ориентаций и типами акцентуаций характера в подростковом возрасте // Н. В. Юнг // Науковий вісник ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – № 5– 6. – С. 127–132.

5. Frick P. J. Conduct Disorders and Antisocial Behavior. – New York: Plenum Press, 1999. – 312 p.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись