Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ВИКОРИСТАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДЕБАТІВ У ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

ДЕРЕЗА Ірина Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики та методики її навчання

Криворізького державного педагогічного університету

ORCID ID 0000-0002-1988-3291

e-mail: [email protected]

ДРАМАРЕЦЬКА Марія Геннадіївна –

спеціаліст, вчитель математики Криворізького Центрально-Міського ліцею

ORCID ID 0000-0002-6413-4484

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі впровадження елементів STEM-освіти у навчанні природничих дисциплін, зокрема математики. Розкрито сутність понять STEM-навчання, STEM-компетентності та виокремлено найбільш популярні форми STEM-навчання, що сприяють розвитку STEM-компетентностей. Акцентовано увагу, що недостатньо висвітленим є питання проведення дебатів з природничо-математичних дисциплін в рамках впровадження STEMосвіти в освітній процес. Розкрито сутність поняття «дебати», наведено схему їх проведення, описано функції та завдання кожного учасника дебатів та висвітлено історію появи дебатів в Україні. Математичні дебати розглянуто як інноваційну форму навчання та обґрунтувано неохідність проведення математичних дебатів в умовах впровадження STEM-освіти. Запропоновано приклади тем і вихідних тез математичних дебатів, які можуть бути проведені у якості позакласного заходу або нестандарного уроку.

Ключові слова: дебати, математичні дебати, форма навчання, STEM-освіта, STEM-компетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончарова Н. Глосарій термінів, що визначають сутність поняття STEM-освіта / Н. Гончарова // Інформаційний збірник для директора школи та завідуючого дитячим садочком, 2015 – Вип. 17-18 (41) – С. 90–92.

2. Краева И. Математические дебаты. Учителю математики: метод. реком. / И. Краева. – М.: ЛитРес, 2018. – 57 с.

3. Патрикеєва О. Вступне слово / О. Патрикеєва // STEM-освіта: стан впровадження та перспективи розвитку: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 9–10 листопада 2017 року, м. Київ. – 2017 – С. 5–6.

4. Твій помічник у дебатному клубі: методичний посібник / [І. Бобришев, П. Богаченко, Є. Бріч та ін.]. – Вид. 2, змін. і доп. – Україна: ВМГО «ФДУ», 2013. – 60 c.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись