ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВНЗ
ЧУВАСОВА Наталія Олександрівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри хімії та методики її навчання
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті на основі аналізу педагогічної теорії і практики проаналізовані та розкриті можливості та тенденції використання психологічного супроводу для розвитку творчого потенціалу майбутніх учителів хімії та біології у процесі фахової підготовки у вищих навчальних закладах. Наголошено, що під психологічним супроводом ми розуміємо систематичну роботу викладачів, спрямовану на розвиток творчого потенціалу майбутніх учителів хімії та біології, на подолання труднощів, що виникають у процесі навчання й корекцію в емоційно-особистісній сфері, а також створення умов для успішного навчання та виховання. Досліджено, що використовувати психологічний супровід потрібно виважено та ретельно підготовлено і продумано, щоб орієнтувати майбутніх учителів хімії та біології на розвиток їхнього творчого потенціалу.
Ключові слова: творчість, розвиток творчого потенціалу майбутніх учителів хімії та біології, психологічний супровід, фахова підготовка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни / К. А. Абульханова-Славская. – М.: Мысль, 1991. – 301 с.
2. Асмолов А. Г. Личность как предмет психологического исследования / А. Г. Асмолов. – М.: МГУ, 1984. – 104 с.
3. Брушлинский А. В. Мышление и прогнозирование / А. В. Брушлинский. – М.: Мысль, 1979. – 230 с.
4. Зеер Э. Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студентов вузов / Э. Ф. Зеер – М.: Академический Проект, 2003. – 336 с.
5. Маклаков А. Г. Общая психология / А. Г. Маклаков. – СПб: Питер, 2001. –592 с.
6. Шиянов Е. Н., Котова И. Б. Развитие личности в обучении: Учеб. пособие для студ. пед. вузов / Е. Н. Шиянов, И. Б. Котова. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 288 с.