СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ГОНЧАРЕНКО Юліана Володимирівна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри акторської майстерності та дизайну
Запорізького національного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті досліджено проблему здійснення цілеспрямованого, послідовного й ефективного естетичного виховання молодших школярів у процесі хореографічної діяльності. Проаналізовано сучасні концептуальні положення формування й естетичного розвитку особистості та естетико-виховні можливості хореографічної діяльності. Визначено структурні компоненти естетичної вихованості молодших школярів: когнітивний, мотиваційний, психофізичний, емоційно-почуттєвий, активно-творчий, що сприятимуть успішному вирішенню проблеми їхнього естетичного виховання у процесі хореографічної діяльності.
Ключові слова: процес естетичного виховання, молодші школярі, хореографічна діяльність, естетична вихованість, структурні компоненти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 1: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади: навч.-метод. видання / Іван Дмитрович Бех. – К.: Либідь, 2003. – 280 с.
2. Зязюн І. А. Естетичний досвід особи. Формування і сфери виявлення / І. А. Зязюн. – К.: Вища школа, 1976. – 174 с.
3. Масол Л. М. Модель загальної мистецької освіти / Л. М. Масол // Педагогічна і психологічна науки в Україні. Т. 1. – К.: Педагогічна наука, 2007. – С. 219–235.
4. Мерлянова О. А. Художні особливості народного танцю в естетичному вихованні молоді / О. А. Мерлянова // – К.: Рідна школа. – 2004. – № 12. – С. 11–13.
5. Миропольська Н. Є. Формування почуття прекрасного / Н. Є. Миропольська. – К.: Т-во «Знання» УРСР, 1997. – 31 c.
6. Руднева С. Д. Ритмика. Музыкальное движение / С. Д. Руднева, Э. М. Фиш. – М.: Просвещение, 1972. – 334 с.
7. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посібник для студ. вищих навч. закладів / Оксана Петрівна Рудницька: Академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2002. – 270 с.
8. Тараканова А. П. Система хореографічного виховання у школах і позашкільних закладах: навч.-метод. посібник / Аліса Павлівна Тараканова; Інститут змісту і методів навчання. – К.: ІЗМН, 1996. – 282 с.
9. Чурпіта Т. М. Соціально-педагогічні проблеми розвитку творчої уяви молодших школярів засобами хореографічного мистецтва (на матеріалі використання казок): дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Чурпіта Тетяна Миколаївна; Київський держ. ун-т культури і мистецтв. – К., 1998. – 173 с.
10. Шевченко Г. П. Эстетическое воспитание в школе: учеб.-метод. пособие / Галина Павловна. Шевченко. – К.: Рад. школа, 1985. – 144 с.