COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING IN THE DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE COMPETENCE
SHCHERBYNA Svitlana Volodymyrivna –
Candidate of Pedagogical Sciences, Docent,
Docent of Foreign Languages Department,
Central Ukrainian National Technical University
e-mail [email protected]
Анотація
Сучасні події в контексті вивчення іноземної мови свідчать про тенденцію до розвитку комунікативної компетенції у студентів. Дана робота представляє огляд літератури, пов’язаної із застосуванням комп’ютерів у вивченні іноземної мови з метою розвитку навичок комунікативної компетенції.
Ключові слова: комунікативна компетенція, вивчення іноземної мови, інтегративний підхід, навчальне середовище, зворотний зв'язок.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Bartino B. The effect of three feedback forms on learning through a computer-based tutorial. Calico Journal, 10(1), 1992. – P. 45–52.
2. Hymes D. On communicative competence. In J. B. Pride and J. Holmes (Eds.), Sociolinguistics, Harmondsworth: Penguin Books, 1972. – P. 5–26.
3. Liu M. and Reed W. The effect of Hypermedia-assisted instruction on second language learning. Journal of Educational Computing Research, 12(2), 1995 – P. 159–175.
4. Murray J. Restructuring space, time, story and text in advanced multimedia learning environments. Cambridge: MIT Press, 1992. – P. 319–345.
5. Patrikis P. Foreign language instruction and the computer. 1990. – P. 17–25.
6. Savingnon S. Communicative competence: An experiment in foreign language teaching. – Philadelphia: The center for Curriculum Development, 1972. – P. 4–23.
7. Warschauer M. Computer Learning Networks and Student Improvement. 1996. – P. 1–14.