ПРОФЕСІЙНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У КОНСТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА
ЦАРЕНКО Анна Вікторівна –
аспірант Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка,
кафедра педагогіки та освітнього менеджменту
e-mail: [email protected]
Анотація
Сучасний розвиток освіти вимагає фахівця нової генерації, котрий здатний творчо втілити поставленні перед ним освітні завдання, розвиватись та використовувати новітні технології, розуміти значення своєї професії та відповідально відноситись до об’єкта співпраці. Тому одним із важливих завдань вищого навчального закладу є розроблення та удосконалення методів формування професійно відповідального фахівця. У статті розкрито підходи до розуміння професіоналізму, професійної відповідальності та професійної відповідальності педагога і вчителя початкових класів зокрема. Здійснений аналіз теоретичних основ дослідження феномену педагогічної відповідальності у філософській, психологічній та педагогічній науках дає підстави розуміти під цим явищем системоутворювальну професійну якість. На підставі здійсненого аналізу основних підходів учених щодо розуміння сутності феномену «відповідальності» узагальнено та розкрито зміст основних дефініцій.
Ключові слова: професіонал, професіоналізм, професійна відповідальність, професійна відповідальність фахівця, професійна відповідальність учителя.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бодров В. А. Профессиональная ответственность как психологическая категория субъекта деятельности / В. А. Бодров, А. Г. Луценко // Психологические исследования проблемы формирования личности профессионала. ‒ М.: Ин-т психологии АН СССР, 1991. – 167 с.
2. Дружилов С. А. Профессиональная компетентность и профессионализм педагога: психологический подход / С. А. Дружилов. // Сибирь. Философия. Образование. – 2005. – №8. – С. 26–44.
3. Дружилов С. А. Индивидуальный ресурс профессионального развития как необходимое условие становления профессионализма человека / С. А. Дружилов. // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2010. – №5. – С. 145–148.
4. Поваренков Ю. П. Профессиональное становление личности: дис… докт. псих. наук: 19.00.07 / Поваренков Юрий Павлович – Ярославль, 1999. – 359 с.
5. Рымарева Т. Ф. Формирование профессиональной ответственности у курсантов авиационного техничного колледжа на основе принципов модульного и личностно-развивающего обучения / Т. Ф. Рымарева. // Вестник ЮУрГУ. – 2011. – №38 – С. 109– 113.