МЕТОДИКА РОБОТИ НАД ПРОЦЕСОМ ОПИСУ ДІЇ ПІД ЧАС ФОРМУВАННЯ ТЕКСТОТВОРЧИХ УМІНЬ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
ГАМЗА Анна Володимирівна –
аспірант кафедри теорії і методик початкового навчання
Рівненського державного гуманітарного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті теоретично обгрунтовано процес опису дії як основного компоненту вивчення дієслова у початковій школі на уроках української мови; означено фактори, які визначають важливість застосування дієслова у процесі створення власних текстів; доведено методичну значущість системи вправ, створених для ефективності формування текстотворчих умінь у молодших школярів; здійснено методичний поділ підготовчих завдань щодо формування навички текстотворення в учнів початкових класів на уроках української мови.
Ключові слова: опис, елемент дії, система мовних понять, одиниці мови та мовлення, дієслово, текст, текстотворчі вміння.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Білодід І. К. Сучасна українська літературна мова: Морфологія / За заг. ред. І. К. Білодіда. – К.: Наукова думка, 1969. – 140 с.
2. Булаховський Л. А. Нариси з загального мовознавства / Л. А. Булаховський. – К.: Радянська школа, 1955. – 248 с.
3. Вашуленко М. С. Методика навчання української мови в початковій школі: навч.-метод. пос. для студ. вищ. навч. закладів / М. С. Вашуленко. – К.: Літера ЛТД, 2011. – 364 с.
4. Грищенко А. П. Сучасна українська літературна мова: підручник / За ред. А. П. Грищенка. – К.: Вища школа, 1993. – 366 с.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти». – Київ: МОН, 2011.
6. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1–4 класів. – К.: Початкова школа. – 2013. – 432 с.
7. Ющук І. П. Українська мова / І. П. Ющук. – К.: Либідь, 2004. – 640 с.