• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Дні журналу «Український тиждень» у столиці степового краю

Аналітичний журнал «Український тиждень» в межах медіа-туру мандрує Україною. Візит до Кіровограда особливий, адже місто на Інгулі опинилося в центрі уваги через перейменувальні процеси, а це питання можливо вирішити тільки в діалозі, в контексті незалежного експертної думки. Сторінки «Українського тижня» стали полем для альтернативного і фахового погляду на проблеми міста не тільки через баталії, пов’язані з потребою змінити його назву, а й в розрізі бачення економіки, ідеології та стратегічної місії степової столиці.

Спецвипуск журналу від 17 вересня 2015 року має символічну назву «Столиця українського степу» (http://dev.tyzhden.ua/Magazine/408). У дискурсивній площині автори статей фахово розкривають проблему Кіровоградщини як землі невикористаних можливостей. «Почути Кіровоград» - стаття з провокаційною назвою і цікавими паралелями, в якій стверджується, що Кіровоград у Києві недооцінюють. Аналітики часопису порушують питання державного значення. Наприклад, чи опиниться Кіровоградщина в обіймах «руського міра»?

Знаковим є і те, що серед авторів-експертів є вихідці з степового краю. Так, «Етюд про місто, яке не слід повертати на карту «русского міра» написаний Володимиром Панченком, професором Києво-Могилянської академії, який, до речі, довгий час працював на кафедрі української літератури КДПУ ім. В. Винниченка.

Факти, факти і ще раз факти – це головний підхід редакції і в цих питаннях, пов’язаних із нашим містом. Для кіровоградців з різними думками щодо порушених проблем варто прочитати цей випуск, аби скласти докупи ці складні пазли.

В нашому місті «Український тиждень» гостював 2 дні, плідно спілкуючись із кіровоградською громадою. Перша зустріч відбулася 24 вересня у науковій бібліотеці імені Дмитра Чижевського. Темою панельного обговорення стало питання євроінтеграції. Головний доповідач – Олександр Крамар, оглядач «Українського тижня». У тандемі з ним виступили кандидат географічних наук, доцент Олександр Домаранський, викладач КДПУ, та професор Володимир Панченко.

25 вересня студенти та викладачі факультету філології та журналістики отримали унікальну можливість для приватного спілкування з редакцією «Українського тижня». Головний редактор часопису Дмитро Крапивенко презентував філософію видання, його історію, специфіку функціонування та розповів про особливості створення аналітичного видання.

Дмитро наголосив, що «Український тиждень» – журнал для вдумливого читача. Журнал прискіпливий, із жорсткою аналітикою. Головний редактор пишається тим, що видання є незалежним і може дозволити собі писати правду. «Серед українських медіа не так багато видань, у яких несоромно працювати», – з посмішкою наголосив Дмитро Крапивенко.

Головний принцип редакційної політики «Українського тижня» – україноцентричність.  Цей термін вважають своїм оказіоналізмом, який підтверджується кожним номером журналу. Досить скромно Дмитро Крапивенко згадав, що серед його колективу є ті, хто зараз захищають суверенність нашої держави. Саме тому зі шпальт журналу тема війни ніколи не сходить: «Я спостерігаю, як інші українські медіа обходять цю тему, вважаючи, що читачі втомилися від неї, що їм потрібно давати більше позитиву. Це відсторонює. У кожному номері ми нагадуємо про війну принципово. Наші герої зараз там, і ми не збираємося їх полишати. Відстороненість – злочинний підхід», – резюмував Д. Крапивенко. Зокрема і нова рубрика журналу «Щоденники окупації» покликана повертати тих самих вдумливих читачів до теми війни та окупації.

Зустріч з журналістами мала формат діалогу: були запитання від аудиторії (в тому числі і провокаційні), відповіді на які були професійними та цікавими. Зокрема питання про містечковість регіональних ЗМІ сколихнуло аудиторію та надало спілкуванню жвавішого характеру. На думку Дмитра Крапивенка, компліментарність і замомовність – головні проблеми регіональних медіа.

Актуальне запитання про журналістів в політиці мало очікувану відповідь: «Журналісти в журналістиці мають більше ефекту» (Д. Крапивенко).

Як читач з досвідом, Володимир Панченко, який модерував  зустріч, порадив постійно тримати «Український тиждень» в полі зору, бо сьогодні нові виклики і для медіа, і для читачів, які мають бути освіченими громадянами. Приємним і корисним подарунком для слухачів став безкоштовний журнал «Український тиждень» про Кіровоград.

Традиційне запитання про mast-read та mast-do стане в нагоді тим, хто прагне реалізовуватися  в сфері медіа та  особистісно розвиватися. Головний редактор «Українського тижня» радить досконало вивчати англійську мову, читати «Дзеркало тижня», газету «День», «Українську правду», «Газету по-українськи», часто відвідувати «Тексти.org», слідкувати за «Громадським ТБ», «Insider», та бути активним громадянином.

Автор: Ірина Ткаченко

Інформація надана медіа-групою «Університетський меридіан»

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись