THE NEW VISION OF INTEGRATION PROCESSES IN THE PIANO CLASS
TAN SIYAO –
post-graduate student of National Pedagogic
University named after M. P. Dragomanov.
e-mail: [email protected]
Анотація
Педагогічна ємність сучасного навчання в класі фортепіано у вищому навчальному закладі на факультетах музичного спрямування отримали інший статус науково-педагогічного феномена, який сприймається за рахунок усвідомлення інтеграційної сутності понять у новому їхньому прочитанні та функціонуванні. В музичній педагогіці цей зміст розвивався з часів виникнення фортепіанного навчання завдяки інтегрованій сутності змісту і процесу опанування фортепіано завдяки його поліфункціональних властивостей: інтеграційним можливостям фортепіано (фізичні, механікоакустичні показники, політембровість, діапазон фактури); практичній презентації композиторами створеної музики; можливість опанування фортепіанною музикою лише завдяки інтеграції теоретичного усвідомлення складових фортепіанного твору (зміст, фактура, форма, засоби музичної виразності) та музично-слуховій діяльності в процесі створення художнього образу в часі та його виконання.
Ключові слова: сучасне навчання, інтеграційні процеси, клас фортепіано.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гуральник Н. П. Тлумачення змісту інтеграції як науково-педагогічної категорії в умовах фортепіанного навчання / Н. П. Гуральник //Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: теор. та метод. засади розвитку: тези міжнар. наук. конф. (30 червня–2 липня 2004 р.). – Київ-Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2004. – С. 157–158.
2. Гуральник Н. П. Українська фортепіанна школа ХХ століття в контексті музичної педагогіки: історико-методологічні та теоретикотехнологічні аспекти: [моногр.] / Н. П. Гуральник. – Київ: НПУ, 2007. – 460 с.
3. Гуральник Н. П. Історія музичної освіти України: курс лекцій для студ. муз. спеціальностей ВОЗ мистецького спрямування. 2-е вид., виокремл. та конкретик. істор. дискурс.– К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – 31 с.
4. Гуральник Н. П. Українська фортепіанна школа ХХ століття в контексті музичної педагогіки: історико-методологічні та теоретикотехнологічні аспекти: [моногр.] / Н. П. Гуральник.– Київ: НПУ, 2007. – 460 с.
5. Гуральник Н. П. Науково-педагогічна школа піаністів у теорії та практиці музичної освіти і виховання: навч.-метод. посіб. / Н. П. Гуральник.– Київ: вид-во НПУ ім. М .П. Драгоманова, 2011. – 276 с.
6. Гуральник Н. П. Новий погляд на інтеграційні процеси в класі фортепіано / Н. П. Гуральник // Наук. часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова: зб. наук. праць.– К.: НПУ, 2004. – Вип. 1 (6).– С. 59–66. – (Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти).
7. Кравченко Т. П. У класі фортепіано (Нотатки педагога) // Питання фортепіанної педагогіки та виконавства: зб. стат. / Ред. та упоряд. А. Й. Корженевський.– К.: Муз. Україна, 1981.– 115 с.
8. Новий словник іншомовних слів: близько 40 000 сл. і словосполучень / Л. І. Шевченко, О. І. Ніка, О. І. Хом’як, А. А. Дем’янюк; за ред. Л. І. Шевченко.– К.: АРІЙ, 2008. – 672 с.
9. Педагогічний словник /за ред. дійсного члена АПН України Ярмаченка М. Д. [Текст].– К.: Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
10. Шульгіна В. Д. Музична Україніка / В. Д. Шульгіна. – К.: НМАУ, 2000. – 230 с.
11. Guralnik N. The piano-school in music education: determinants, traditions and their rebirth / Studia artystyczne. Edukacja muzyczna wobec wyzwan XXI wieku. – Wyd-wo UH-PJK.– Kielce, 2008. – S. 257–264.