Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ КУЛЬТУРОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА

ЛИМАРЕНКО Лідія Іванівна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри культурології

Херсонського державного університету

e-mail: [email protected]

ID ORCID 0000-0002-2901-8429

Анотація

    Статтю присвячено одній із актуальних проблем професійної підготовки майбутніх культурологів, в яких українське суспільство має велику потребу. Тому сьогодні, до професійної підготовки фахівців в галузі соціокультурної діяльності, спрямовують свої погляди як науковці, так і педагоги-практики ВНЗ. Автором обґрунтовується театральне мистецтво як ефективний засіб підготовки культурологів, який розкриває студентам можливості володіння високим потенціалом соціокультурної взаємодії. Мистецтво театру розглядається як унікальний фактор впливу на розвиток духовно багатої особистості, творчого фахівця-культуролога, здатного оперативно та креативно розв’язувати складні соціокультурні протиріччя.

Ключові слова: професійна підготовка, культурологія, майбутній культуролог, театральне мистецтво, синтетична комунікативна взаємодія мистецтв, соціокультурна взаємодія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества: [сб. избр. тр.] / Михаил Михайлович Бахтин; [сост. С. Г. Бочаров; текст подг. Г. С. Бернштейн и Л. В. Дерюгина; прим. С. С. Аверницева и С. Г. Бочарова]. – М.: Искусство, 1979. – 423 с.

2. Бокань Володимир. Культурологія: навч. посіб. / Володимир Андрійович Бокань. – К.: МАУП, 2000. – 136 с.

3. Бродовська В. Й. Тлумачний словник психологічних термінів в українській мові: словник / В. Й. Бродовська, І. П. Патрик, В. Я. Яблонко. – 2-е видання. – Київ: Професіонал, 2005. – 224 с.

4. Дяченко Л. М. Психопедагогіка як предмет наукового інтересу / Л. М. Дяченко // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2014. – № 3. – С. 34–44.

5. Зязюн І. А. Естетичний досвід особи : формування і сфери вияву / І. А. Зязюн. – К. : Вища шк., 1976. – 174 с.

6. Лосев А. Ф. Очерки античного символизма и мифологии / А. Ф. Лосев; [сост. А. А. Тахо-Годи; общ. ред. А. А. Тахо-Годи и И. И. Махонькова. – М.: Мысль, 1993. – 959 с.

7. Мозговий В. Л. Режисура педагогічної дії: теоретичний і методичний аспекти: монографія / Віктор Мозговий. – Миколаїв: Іліон, 2014. – 492 с.

8. Отич О. М. Мистецтво у розвитку індивідуальності педагога: історичний і методологічний аспекти: монографія / Олена Отич; [за науч. ред. І. А. Зязюна]. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – 440 с.

9. Педагогічна майстерність: підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; за ред. І. А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К.: СПД Богданова А. М., 2008. – 376 с.

10. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посіб. / О. П. Рудницька. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 360 с.

11. Cоломаха С. О. Розвиток педагогічної майстерності викладачів музичного мистецтва та світової художньої культури / Світлана Олександрівна Соломаха. – Кіровоград: Имекс – ЛТД, 2013. – 158 с.

12. Станиславский К. С. Работа актёра над собой / Константин Сергеевич Станиславский. О технике актера / Михаил Александрович Чехов; предисл. О. А. Радищевой. – М.: Артист. Режиссёр. Театр, 2007. – 490 с.: портр., ил.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись