Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

БОНДАРЕНКО Дмитро Володимирович –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті автор визначає системний підхід як методологічну основу фахової підготовки майбутніх учителів музики у ВНЗ. Розкривається специфіка формування фахових знань і вмінь студентів під час вивчення циклу диригентсько-хорових дисциплін. Підкреслюється важливість розвитку активної особистісної позиції студентів у процесі адаптації до диригентсько-хорового навчання. З’ясовуються педагогічні завдання щодо практичної зорієнтованості фахового навчання студентів.

Ключові слова: системний підхід, адаптивна готовність, диригентсько-хорова підготовка, майбутній вчитель музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Козир А. В. Акмеологічні умови гармонізації логічної та емоційної сфер формування професійної майстерності викладачів мистецьких дисциплін / А. В. Козир // Педагогіка вищої та середньої школи : Збірник наукових праць / гол. ред. – проф. Буряк В. К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2011. – Вип. 32. – 578 с.

2. Лисевич О. В. Формування педагогічної культури спілкування майбутніх учителів в контексті особистісно-орієнтованої освіти /
О. В. Лисевич // Проблеми оновлення змісту початкової освіти на сучасному етапі реформування школи: Збірник наукових та науково-методичних праць кафедри педагогіки і психології Криворізького державного педагогічного університету / За загальною редакцією доктора педагогічних наук, професора В. К. Буряка. – Кривий Ріг, КДПУ, 2003. – Вип. 2. – 198 с.

3. Линенко А. Ф. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності / А. Ф. Линенко // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 1. – С. 125–132.

4. Ловцов Д. А. Адаптивная система индивидуализации обучения / Д. А. Ловцов, В. В. Богорев // Педагогика. – 2001. – № 6. – С. 24– 28.

5. Мороз А. Г. Профессиональная адаптация выпускника педагогического вуза: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.08 / Алексей Григорьевич Мороз. – Киев: ЮГУ, 1983. – 50 с.

6. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : монографія / за ред. І. А. Зязюна – Київ: Віпол, 2000. – 636 с.

7. Падалка Г. М. Музична освіта в Україні: концептуальні аспекти / Г. М. Падалка // Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г. М. Падалки. Колективна монографія / під наук. ред. А. В. Козир. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – С. 21–56.

8. Платонов К. К. Проблемы способностей / Константин Константинович Платонов. – Москва: Наука, 1972. – 312 с.

9. Шайхутдинова Д. И. Инновационный подход в преподавании музыкально-теоретических дисциплін: на материале музыкальной гимназии: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08 / Дамира Ильдаровна Шайхутдинова. – Уфа, 2004. – 219 с.

10. Щербакова И. А. Системный подход в определении путей совершенствования современной системы музыкального образования / И. А. Щербакова // Проблемы и перспективы развития образования в России. – 2010. – № 4. – С. 62–67.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись