PROFESSIONAL AND PERSONAL FORMATION OF A STUDENT IN THE CULTURAL AND ARTISTIC SPACE FROM THE POSITIONS OF THE SYSTEMATIC AND SYNERGETIC APPROACH
SHEVCHENKO Inha Leonidivna –
Ph.D., associate professor of the Department of Vocally-choral Disciplines
and Methodology of Musical Education
Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
e-mail: [email protected]
BRODSKYI Gennadiy Leonidovych –
an honoured worker of culture of Ukraine,
associate Professor of the Department of Musical and Theoretical
and Instrumental Disciplines Kirovograd Volodymyr Vynnychenko
State Pedagogical University
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті йдеться про розробку нових сучасних методологічних підходів в педагогіці та мистецькій освіті, означення їхніх системних зв'язків з позицій міждисциплінарних співвідношень на історичному етапі постмодернізму, які відповідають сучасним вимогам цивілізації й культури та високому рівню розвитку наукового мислення, визначаються умови професійно-особистісного становлення студента в сучасному культурно-мистецькому просторі.
Ключові слова: мистецька освіта, культурно-освітній простір, синергетична парадигма, системно-синергетичний підхід, зміст освіти, педагогічна синергетика, викладач, студент, професійно-особистісне становлення.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андрущенко В. «Педагогічна конституція Європи» як проект освітньої політики XXI століття / В. Андрущенко // Гілея: науковий вісник. – 2014. – Вип. 83. – С. 180–182.
2. Бевзенко Л. Социальная самоорганизация. Синергетическая парадигма: возможности социальных интерпретаций / Л.Д. Бевзенко. – К.: Ин-т социологии НАН Украины, 2002. – 437 с.
3. Буданов В. Методология синергетики в постнеклассической науке и в образовании / В.Г. Буданов. – М.: Издательство ЛКИ, 2007. – 232 с.
4. Демент М. Освітній простір як педагогічна умова формування готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності / М Демент // Імідж сучасного педагога. – 2013. – № 5. – С. 44–47.
5. Добронравова И. Синергетика: становление нелинейного мышления / И.С. Добронравова. – К.: Лыбидь, 1990. – 149 с.
6. Князева Е. Одиссея научного разума: синергетическое видение научного прогресса / Е.Н. Князева. – М.: Ин-т философии РАН, 1995. – 228 с.
7. Князева Е. Основания синергетики. Человек, конструирующий себя и свое будущее / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. – М.: КомКнига, 2007. – 232 с.
8. Кремень В. Педагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтез / В. Кремень // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 3. – С. 3–19.
9. Мухіна І.Г. Освітньо-культурний простір: проблема дефініції / І.Г. Мухіна // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Сер.: Філософія, політологія, соціологія. – 2013. – № 3. – С. 37–44.
10. Разуменко О. Освітній простір як місце розгортання педагогічних відносин / О.В. Разуменко // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Філософія. – 2013. – Вип. 41(2). – С. 216–223.
11. Рибка Н.М. Єдиний освітній простір як інтегративна система: соціально-філософський аналіз: автореферат дис. … канд. філос. наук, спец.: 09.00.03./ Н.М. Рибка. – Одеса, 2005. – 16 с.