ПЕДАГОГІКА МИСТЕЦТВА: ДОМІНАНТНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ
ПАДАЛКА Галина Микитівна –
доктор педагогічних наук, професор
кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства
Національного педагогічного університету
імені М. П. Драгоманова
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті висвітлено найактуальніші проблеми розвитку педагогіки мистецтва, до яких віднесено такі, як реалізація виховного, пізнавального і розвивального потенціалу мистецтва, модернізація змісту мистецької освіти, впровадження інтеграційних процесів у мистецьку освіту, застосування інтерактивних методик та медіа-освітніх технологій в навчальному процесі з мистецьких дисциплін, специфіка психолого-педагогічного моніторингу мистецьких досягнень учнів та студентів, активізації інтуїтивних чинників творчого вирішення художніх завдань, питання раннього виявлення, навчання і розвитку художньо обдарованих дітей.
Ключові слова: педагогіка мистецтва, актуальна проблематика досліджень, сучасні орієнтири модернізації, мистецька освіта.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Василенко Л. М. Гедоністичні засади вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва: теорія та методика: [ монографія] / Л. М. Василенко. – Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – 336 с.
2. Дорошенко Т. В. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до забезпечення основ музичної освіти учнів у контексті історії та теорії педагогіки: [монографія] / Т. В. Дорошенко. – Чернігів: ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка, 2015. – 344 с.
3. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: [монографія] / А. В. Козир. – К.: Вид-тво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. – 380 с.
4. Комаровська О. Духовна сфера особистості в контексті художньої обдарованості / О. А. Комаровська // Теорія і методика мистецької освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія 14. Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти» 25–27 квітня 2013 року. – Київ, 2013. – Вип. 14 (19), Ч. 1. – С. 6–10.
5. Матвєєва О. О. Теоретико-методичні засади педагогічної діагностики якості вищої музично-педагогічної освіти: [монографія] / О. О. Матвєєва. – Харків: Видавництво «Щедра садиба плюс», 2014. – 438 с.
6. Растригіна А. Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагогамузиканта / А. Растригіна // Наукові записки – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград, 2014. – Вип. 133. – С. 57–64.
7. Стратан-Артишкова Т. Б. Творчовиконавська підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва. Монографія. / Т. Б. СтратанАртишкова. – Кіровоград: КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 448 с.
8. Турчин Т. М. Початкова музична освіта: проблеми модернізації: [монографія] / Т. М. Турчин. – Чернігів: ПАТ «Десна» , 2013. – 368 с.
9. Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний та методичний аспекти: [монографія] / О.М. Отич; за наук. ред. І.А. Зязюна. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – 752 с.
10. Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти: [підручник] / Володимир Черкасов – Кіровоград: РВВ КДПУ імені В. Винниченка, 2014. – 528 с.