ОВОЛОДІННЯ МІМІКОЮ ЯК ОДНИМ ІЗ ЗАСОБІВ КЕРУВАННЯ ХОРОВИМ КОЛЕКТИВОМ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ДИРИГЕНТА
СИДОРЕНКО Тетяна Дмитрівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри музикознавства,
інструментальної та хореографічної підготовки
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
ФУРДАК Тетяна Дмитрівна –
старший викладач, старший викладач кафедри
методики музичного виховання,
співу та хорового диригування
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
Міміка – найважливіший із засобів «мови» хорового диригента, вона визначається провідною спроможністю диригента, поряд з виконавською волею та здатністю до виразної передачі жестами музичного змісту. У статті розглянуто найбільш дієві шляхи розвитку міміки в класі диригування. Запропоновано методику поетапної роботи над твором, яка використовується для оволодіння студентами мімічними засобами спілкування з хоровим колективом. У якості прикладу охарактеризовано методику роботи над твором «Осінь» з хорового циклу І. Шамо «Чотири хори на вірші І.Франка».
Ключові слова: експресія, хорова комунікація, мімічна реакція диригента, візуальний контакт, емоційнообразне проникнення, художній образ.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Барабанщиков, В. А. Восприятие выражений лица [Текст] / Владимир Александрович Барабанщиков. – Москва: Изд-во Института психологии, 2009. – 445 с.
2. Зінченко В. Хоровий цикл І. Шамо «Чотири хори на вірші І.Франка» (спроба втілення біблійної ідеї) // В.Зінченко. – Київське музикознавство. – № 54. – С. 154–160.
3. Мархлевський А. Ц. Практичні основи роботи в хоровому колективі / А.Ц.Мархлевський. – Київ: Музична Україна, 1986. – 96 с.
4. Музика. Словник-довідник [укладник Юцевич Ю. Є.]. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2003. – 157 с.
5. Прокулевич О., Основи хорового диригування: навчальний посібник / О. Прокулевич. – Умань: ФОП Жовтий О.О., 2016. – 140 с.