Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

БІСОВЕЦЬКА Людмила Андріївна –

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методик початкової освіти

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена педагогічній комунікації, що є важливим чинником професійної ідентичності й охоплює всі сфери педагогічної діяльності. З’ясовано, що Нова українська школа є одним із найбільших викликів саме для вчителів, оскільки їм потрібно працювати по-новому, адже повинні бути задіяні зовсім інші підходи та методи навчання. Дисципліна «Теорія і практика педагогічних комунікацій» є складовою частиною гуманітарних дисциплін, він передбачає розвиток комунікативної компетентності майбутніх педагогів, підвищення рівня їх етичної взаємодії з учнями, формування комунікативної спрямованості у студентів.

Ключові слова: педагогічна комунікація, Нова українська школа, вчитель початкової школи, освіта, педагогічний процес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бірюк Л. Я. Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у процесі професійної підготовки (психологоакадемічний аспект): навчальний посібник / Л. Я. Бірюк. – Глухів: РВВ ГДПУ, 2008. – 210 с.


2. Бондарєва Л. І. Викладач як суб’єкт педагогічної комунікації / Л. І. Бондарєва // Наукові записки: збірник наукових праць. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 120. – C. 19–24.

3. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація / Н. П. Волкова. – Київ: ВЦ «Академія», 2006. – 256 с.

4. Дмитренко К. А. Сутність професійної комунікації у педагогічній освіті / К. А. Дмитренко // Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). – Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2012. – № 7. – С. 11–15.

5. Жирун О. А. Педагогічна комунікація в аспекті професійної ідентичності / О. А. Жирун // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. –2010. – № 1. – С. 100–104.

6. Касярум К. В. Комунікативні аспекти професійної діяльності викладача вищої школи: методичні рекомендації / К. В. Касярум. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2011. – 106 с.

7. Когут І. В. Формування професійнопедагогічної комунікативної компетентності майбутнього вчителя. 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Автореф. дис... канд. пед. наук / І. В. Когут. – Полтава, 2015. – 20 с.

8. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. – 206 с.

9. Паршук С. М., Круглова Н. С. Педагогічна комунікація як складова професійної ідентичності майбутніх учителів початкової школи / С. М. Паршук, Н. С. Круглова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 5 (49). – С. 318–325.

10. Типова освітня програма організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2018/01/PROGRAMA_PIDGOTOVK Y_NUSH.pdf

11. Які компетентності, знання та вміння повинен мати вчитель початкових класів – затверджено перший в Україні професійний стандарт. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/yaki-kompetentnostiznannya-ta-vminnya-povinen-mati-vchitel-pochatkovihklasiv-zatverdzheno-pershij-v-ukrayini-profesijnijstandart

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись