РЕАЛІЗАЦІЯ ФУНКЦІЙ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ШЛЯХОМ ВИВЧЕННЯ СПАДЩИНИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО
АНДРОСОВА Наталя Миколаївна
викладач кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка,
e-mail: [email protected]
Анотація
Стандартизація вимог до професійної підготовки вчителя початкових класів передбачає навчання, професійний розвиток і основні функції відповідно до умінь планувати й реалізовувати освітній процес, створювати освітнє середовище, саморозвиватися та рефлексувати, проводити педагогічні дослідження, оцінювати й узагальнювати результати власної роботи та діяльності колег, мати достатню методичну підготовку. У статті розкрито прийоми досягнення зазначених завдань шляхом вивчення педагогічних творів Василя Сухомлинського, наведено методичні прийоми та форми роботи зі студентами з метою формування трудових функцій, зазначених у професійному стандарті вчителя початкових класів.
Ключові слова: професійний стандарт вчителя початкових класів, професійні компетентності майбутнього вчителя, діалог, дебати, аналіз текстів, В. О. Сухомлинський.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Кривоніс М. Сертифікація вчителів США як засіб удосконалення якості професійної освіти / Марина Кривоніс // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 242– 248.
2. Мукан Н. Аналіз стандартів професійного розвитку вчителів американських загальноосвітніх шкіл / Н. Мукан, К. Істоміна // Порівняльнопедагогічні студії. – 2013. – № 2–3. – С. 113–119.
3. Поліщук Л. П. Особливості професійної підготовки вчителів початкової школи Англії. / Л. П. Поліщук // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. – Вінниця, 2009. – Вип. 27. – С. 336–339.
4. Професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» – Наказ Міністерства соціальної політики України. – 10.08.2018. – № 1143.
5. Сухомлинський В. Серце віддаю дітям (нове прочитання) / Василь Сухомлинський – Харків: Акта, 2012. – 538 с.
6. Шнайдер А. Навчання через дебати: різноманіття поглядіів: адаптований переклад з анг. / Альфред Шнайдер, Максвел Шнурер; за заг. Ред. О. І. Пометун; пер.: Г. Гупан, Т. Клекота – К., БФ «Вчителі за демократію та партнерство», 2009. – 320 с.