Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ОЦІНКА ЯКОСТІ ЗАВДАНЬ У ТЕСТОВІЙ ФОРМІ

БРИГІНЕЦЬ Валентин Петрович –

кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри загальної та теоретичної фізики Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

ORCID ID 0000-0003-1280-4076

e-mail: [email protected]

ПОДЛАСОВ Сергій Олександрович –

старший викладач кафедри загальної фізики та фізики твердого тіла Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

ORCID ID 0000-0002-3947-4401

e-mail: [email protected]

МАТВІЙЧУК Олексій Васильович –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри загальної фізики та фізики твердого тіла Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

ORCID ID 0000-0002-4732-9677

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена аналізу ускладнень, які виникають при створенні і практичному застосуванню тестів та аналізі якості завдань у тестовій формі. Для запобіганню передачі інформації про зміст тесту від одних студентів до інших викладач змушений створювати паралельні форми окремих завдань для їх застосування в різних групах. Це суттєво уповільнює накопичення даних, необхідних для одержання достовірних результатів статистичного аналізу. Показано, що оцінювання рівня трудності завдань для малих виборок не може дати надійні значення цього параметра. При проведенні комп’ютерного тестування на базі LMS Moodle вбудований пакет статистичної обробки даних тестування дозволяє одержати параметри як окремих завдань, так і сукупності паралельних форм завдань (тестових категорій). Застосування результатів такого аналізу дозволило скорегувати зміст тестів поточного контролю.

Ключові слова: тест, орієнтований на критерій; модель Дж. Раша; LMS Moodle; тестові категорії; індекс легкості; стандартне відхилення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий. / Аванесов В.С. – 3 изд. – М. Центр тестирования, 2002. – 239 с.

2. Долянівcька О.В. Тестування учнів з фізики при використанні програмної платформи Moodle / Долянівcька О.В., Матвійчук О.В., Подласов С.О. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – 2011. – Вип. 89. – C. 242-245.

3. Подласов С. Статистичний аналіз тестових завдань. Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі / Подласов С., Бригінець В., Матвійчук О. // Матеріали 7-ї науково- практичної конференції. м. Львів, 17-19 листоп. 2015. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2015. – 162 с.

4. Подласов C.О. Аналіз системи тестових завдань для поточного контролю навчальної діяльності студентів / Подласов C.О., Матвійчук О.В. // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон, 2012. – Вип. LXI. – С. 287291.

5. A model of learning objectives based on a taxonomy for learning, teaching, and assessing: a revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.celt.iastate.edu/teachingresources/effective-practice/revised-blooms-taxonomy/

6. Anderson L.W. Rethinking Bloom’s Taxonomy: Implication for testing and assessment / Anderson L.W. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED435630.pdf 

7. Birnbaum A. Some latent trait models and their use in inferring an examinee’s ability / Birnbaum A. – In F.M. Lord & M.R. Novick (Eds.), Statistical theories of mental test scores. Addison-Wesley Publ. Co. Reading, Mass, 1968. – P. 397-479.

8. Bloom, B.S. Taxonomy of educational objectives: the classification of educational goals. [Text]. Handbook 1: Cognitive domain. / Bloom, B.S., Engelhart, M.D., Furst, E.J., Hill, W.H., & Krathwohl, D.R. – New York: David McKay, 1956.

9. Krathwohl D.R. A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.unco.edu/cetl/sir/ stating_outcome/documents/Krathwohl.pdf

10. Rasch, G. An item analysis which takes individual differences into account. / Rasch G. // British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 1966. – V.19, p.4957.

11. Wright B. D., Rasch G. Probabilistic Models: Foreword and Preface, 1960.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись