• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

БОТУЗОВА Юлія Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри математики

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, учитель математики КЗ «Педагогічний ліцей»

ORCID ID 0000-0002-1313-0010

e-mail: [email protected]

НОВІКОВА Анна Олександрівна –

аспірант кафедри математики і теорії та методики навчання математики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, учитель математики КЗ «Педагогічний ліцей»

ORCID ID 0000-0002-4840-4325

Анотація

    Стаття присвячена проблемам, що пов’язані з розробкою методики впровадження інтерактивних технологій у освітній процес навчальних закладів. Здійснено аналіз досліджень пов’язаних із засобами та особливостями використання інтерактивної дошки. З’ясовано, що навчання з використанням інтерактивної дошки забезпечує можливості динамічного і наочного відображення матеріалу на екрані. Розкриті методичні аспекти використання інтерактивної дошки на уроках математики у основній і старшій школі. Проаналізовані функції та описана специфіка застосування програмного забезпечення і онлайн-сервісів, при роботі з інтерактивною дошкою, наведені фрагменти уроків. Здійснено порівняння програмного забезпечення GeoGebra і «Живая математика». Розглянуто приклади створення і використання інтерактивних вправ засобами програми Smart Notebook, а також за допомогою онлайнсервісу learningapps.

Ключові слова: інтерактивна дошка, SmartNotebook, GeoGebra, «Живая математика», learningapps, інформаційно-комунікаційні технології.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. GeoGebra – провідна у світі програма динамічної математики та матеріали в руках учнів та вчителів, студентів та викладачів у всьому світі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.geogebra.org/about

2. Антоненко В.А. Інтерактивна дошка SMART та використання її в навчальному процесі /В.А. Антоненко, В.Д. Леонський // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2004. – № 8. – С. 20-22.

3. Бонч-Бруєвич Г.Ф. Технічні засоби навчання з використанням інформаційних комп’ютерних технологій: [навч. посіб.] / Бонч-Бруєвич Г.Ф. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2007. – 44 с.

4. Кадемія М.Ю. Інтерактивні засоби навчання: навчально-методичний посібник / М.Ю. Кадемія, О.А. Сисоєва. – Вінниця: ТОВ «Планер», 2010. – 217 с.

5. Лабудько С.П. Теорія та методика застосування інтерактивних засобів навчання. Методичні вказівки. / Лабудько С.П. – Суми: Редакційно-видавничий відділ СОІППО, 2014.. – 48 с.

6. Лапінський В.В. Мультимедійна дошка. / В.В. Лапінський, Л.А. Карташова. – К.: Шкільний світ, 2011. – 128 с.

7. Левандович В.І. Використання інтерактивних технологій у процесі навчання інформатиці [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://videouroki.net/filecom.php?fileid=98657780.

8. Методика застосування технології SMART Board у навчальному процесі: [навч. посіб.] / Г.Ф. Бонч-Бруєвич, В.О. Абрамов, Т.І. Носенко. − К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2007. – 102 с.

9. Осадчий В.В. Використання мультимедійного проектора та електронної інтерактивної дошки в навчально-виховному процесі ВНЗ: [навч.-метод. посіб.] / Осадчий В.В., Осадча К.П., Сердюк І.М. – Мелітополь: ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2011. – 132 с

10. Пособие УМК «Живая Математика» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.intedu.ru/content/posobie-umk-zhivaya-matematika

11. Робота з мультимедійною дошкою: [навч. посіб.] / упоряд. В. Лапінський. – К.: Шк. світ, 2008. – 112 с

12. Сисоєнко Н. Використання інтерактивної дошки SMART board на уроках географії [Текст] / Н. Сисоєнко,
З. Філончук // Географія та основи економіки в школі : Науково-методичний журнал. – 2010. – № 10. – С. 17-20.

13. Хміль Н., Кисельова О. Формування у майбутніх учителів навичок використання інтерактивних дошок в освітньому процесі / Наукові записки. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2015. – Вип. 7, Ч. 2. – 300 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись