ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ОСНОВ КОРЕКЦІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ З ОБМЕЖЕНИМИ РОЗУМОВИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ
РАЦУЛ Анатолій Борисович –
кандидат педагогічних наук,
професор кафедри спеціальної освіти та
здоров’я людини Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
ЗАВІТРЕНКО Долорес Жораївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри методик дошкільної та
початкової освіти Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
КУРЯТА Ірина Георгіївна –
кандидат медичних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та
здоров’я людини Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття розкриває проблеми корекційно-розвиваючої роботи в спеціальних освітніх установах. Вона розроблена на основі системного вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання дітей з обмеженими розумовими можливостями (із затримкою психічного розвитку та розумово відсталих дітей).
Ключові слова: корекція, корекційно-розвивальна робота, корекційний вплив, компоненти корекційної роботи, корекційно-розвивальний вплив на дитину в процесі трудового навчання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Дульнев Г. М. Учебно-воспитательная работа во вспомогательной школе / Г. М. Дульнев. – М.: Просвещение, 1981. – 176 с.
2. Золотоверх В. В. Еволюція поглядів дефектологів на трудову діяльність та її роль у розвитку розумово відсталої дитини / В. В. Золотоверх // Дефектологія. – 2008. – №1. – С. 47–51.
3. Каут Н. М. Основи дефектології та логопедії / Н. М. Каут. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2012. – 372 с.
4. Малинович В. И. К вопросу об обучаемости детей с нарушенным умственным развитием / В. И. Малинович // Дефектология. – №3. – 1999. – 56–71.
5. Миронова С. П. Реалізація індивідуального підходу до дітей з вадами інтелекту у процесі навчання / С. П. Миронова, М. П. Матвеєва. – Камянець-Подільський К-ПРПУ, 2001. – 28 с.
6. Основи корекційної педагогіки: навчальнометодичний посібник / С. П. Миронова, О. В. Гаврилов, М. П. Матвєєва; [за заг. ред. С. П. Миронової]. – Кам’янець-Подільський: КДНУ імені Івана Огієнка, 2010. – 264 с. – С. 121–129.
7. Рохліна О. П. Розвиток у учнів допоміжної школи усвідомленості учбовопрактичної діяльності на заняттях з трудового навчання / О. П. Рохліна // Дефектологія. – 2002. – № 2. – С. 8–11.
8. Сєднєва В. О. Основи корекційної роботи з учнями, які мають особливості психофізичного розвитку: методичні рекомендації / В. О. Сєднєва. – Миколаїв: ОІППО, 2011. – 36 с.
9. Синьов В. М. Основи дефектології: навч. посібник / В. М. Cиньов. – К.: Вища школа., 1994. – 143 с. – С. 26–28.
10. Хохліна О. П. Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна. – К.: Педагогічна думка, 2000. – 286 с. – С. 157–168.