ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ РЕФЛЕКСИВНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
МІНЬ ШАОВЕЙ –
аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії
Південноукраїнського національного педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
Рефлексивні уміння майбутніх учителів музичного мистецтва визначаються як особистісно-фахове метаутворення, що виявляється в усвідомленому володінні способами самодослідження, самоаналізу, корекції і прогнозування результатів, та забезпечує успішність фахової педагогічної діяльності. Стаття присвячена обґрунтуванню педагогічних умов як спеціально розроблених чинників ефективного розвитку рефлексивних умінь, які мають бути впроваджені у фортепіанну підготовку майбутніх фахівців в галузі музичної освіти.
Ключові слова: рефлексивні вміння, фахово-інтерпретаційний комплекс, рефлексивно-комунікативне середовище, суб’єктна рефлексивна позиція, коучингові технології.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бизяева, А. А. Психология думающего учителя: педагогическая рефлексия / А. А. Бизяева. – Псков: ПГПИ им. С. М. Кирова, 2004. – 216 с.
2. Выготский, Л. С. Собрание сочинений. В 6 т. / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1984. –Т. 3. – 328 с.
3. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М.: Издво Московского психолого-социального института; Воронеж: НПО «МОДЭК», 2004. – 752 с.
4. Емелина Н. В. Развитие педагогической рефлексии будущего учителя-музыканта / Н. В. Емелина. – Ярославский педагогический вестник – 2011 – № 3 – Том II (Психологопедагогические науки). – С. 166–170.
5. Радчук Г. Суб'єктна позиція студента у середовищі вищого навчального закладу /
Г. Радчук // Психологія особистості. – 2011. – № 1. – С. 31–39.
6. Rogers J. Coaching skills: A handbook / Jenny Rogers. – New York: Open University Press, 2004. – 249 p.