Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ІМПРОВІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ДЕНИСЮК Інна Сергіївна –

науковий співробітник лабораторії

естетичного виховання та мистецької освіти

Інституту проблем виховання НАПН України, аспірант НПУ

ім. М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті досліджено специфіку інструментально-виконавської підготовки студентів мистецьких факультетів. Визначено і обґрунтовано доцільність застосування середовищного підходу як такого, що уможливить ефективне формування імпровізаційної техніки у майбутнього вчителя музики в процесі професійної підготовки. Визначено основні принципи ефективного формування навичок імпровізації студентів мистецьких факультетів, зокрема: гармонійного співвідношення музичних здібностей із виконавською свободою; художньо-виконавської поліверсійності; моделювання виконавсько-слухових еталонів.

Ключові слова: принципи музичного навчання, поліверсійність, виконавсько-слухові еталони, виконавська свобода, майбутній вчитель музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 206 с.

2. Давидов М. А. Інтерпретаційні аспекти виконавської майстерності / М. Давидов // Науковий вісник Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського. – К., 1999. – Вип. 2. – 44 с.

3. Конова М. В. Ідеальне та еталонне в системі категорій музично-виконавського мистецтва: дис… кандидата мистецтвознавства: 17.00.03. / М. Конова. – К., 2009. – 206 с.

4. Мистецька освіта у вимірах сучасності: проблеми теорії та практики. Наукова школа Ольги Пилипівни Щолокової: монографія / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Ін-т мистецтв; [під заг. ред. Полатайко О. М.]. – Дніпропетровськ: Адверта, 2014. – 305 с.

5. Музыкальный энциклопедический словарь / [гол. ред. Г. Келдыш]. – М.: Советская энциклопедия, 1990. – 672 с.

6. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепьянной игры: записки педагога. Из-во пятое. / Г. Нейгауз. – М.: Музыка, 1987. – 240 с.

7. Петрушин В. И. Музыкальная психология: Учебное пособие для вузов / В. Петрушин. – 2-е изд-во – М.: Академический Проект; Трикста, 2008. – 400 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись