ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ У ПРОЦЕСІ ГРИ НА МУЗИЧНОМУ ІНСТРУМЕНТІ (ФОРТЕПІАНО)
ВАН ЮЕ –
аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії
Південноукраїнського національного педагогічного
університету імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
Методична компетентність майбутніх учителів музики визначається як системне особистісне утворення, яке проявляється в наявності у студентів здібностей до організації та здійснення процесу музичного навчання школярів на рівні сучасних художньо-освітніх вимог, успішного вирішення методичних завдань, фахової самореалізації й самовдосконалення. Стаття присвячена обґрунтуванню педагогічних умов та методів, як спеціально розроблених чинників ефективного розвитку методичної компетентності майбутніх учителів музики у процесі фахової підготовки
Ключові слова: компетентність, педагогічна ситуація, педагогічні методи, інструментальновиконавська підготовка, умови та методи навчання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аксарина И. Ю. Педагогические условия адаптации выпускников школ на этапе перехода от общего к высшему профессиональному образованию: автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / И. Ю. Аксарина; Курганский гос. ун-т. – М., 2006. – 19 с.
2. Бабанский Ю. К. Интенсификация процесса обучения / Ю. К. Бабанский. – М.: Знание, 1987. – 280 с.
3. Багдуева А. В. Педагогические условия формирования профессиональной готовности будущих специалистов с использованием информационных технологий (на примере специальностей кадастрового профиля): автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / А. В. Багдуева; Бурятский гос. ун-т. – Улан-Уде, 2006. – С. 23 .
4. Вербицкий А. А., Бакшаева Н. А. Развитие мотивации студентов в контекстном обучении: монография. / А. А. Вербицкий, Н. А. Бакшаева. – М., 2000. С. 354.
5. Дьюї Д. Психологія й педагогіка мислення: пер. з англ. / Д. Дьюї. – М., 1997.– С. 175.
6. Конюхов Н. И. Словарь-справочник практического психолога / Н. И. Конюхов. – Воронеж: Модэк, 1996. – 224 с. – С. 206.
7. Лабунець В. М. Інструментальна підготовка майбутнього вчителя музики в системі безперервної освіти / В. М. Лабунець // Сучасні стратегії університетської освіти: якісний вимір: матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 28–29 березня / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка; за заг. ред. В. О. Огнев’юка [редкол.: В. О. Огнев’юк, В. П. Андрущенко та ін.] – К.: Київ. ун-т імені Б. Грінченка, 2012. – С. 645–652.
8. Лантух Н. И. Педагогические условия формирования информационной культуры у старшеклассников в системе «лицей-ВУЗ»: автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / Лантух Н. И.; Северо- Кавказский Технический Университет – Ставрополь, 2006.– 172 с.
9. Назарова О. Л. Новые информационные технологии в управлении качеством образовательного процесса в колледже / О. Л. Назарова // Информатика и образование. – 2003. – № 11. – С. 79–84.
10. Найн А. Я. Инновации в образовании: монография / А. Я. Найн. – Челябинск: ИПР МО РФ, 1998. – 288 с.
11. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.
12. Серьожнікова Р. К., Пархоменко Н. Д., Яковицька Л. С. Основи психології і педагогіки: навчальний посібник / Р. К. Серьожнікова, Н. Д. Пархоменко, Л. С. Яковицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 243 с.
13. Сидорова М. И. Педагогические условия формирования концертмейстерской компетентности будущего учителя музыки: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 Мурманск, 2006. – 188 с.
14. Скрипкина Э. А. Исполнительские качества учителя-музыканта как проблема исследования / Э. А. Скрипкина // Профессиональная подготовка учителя музыки общеобразовательной школы: сб. науч. тр. – М., 1978. – Вып. І. – С. 3–12.
15. Філософський словник / За ред. В. І. Шинкарука. – 2 вид., перероб. і доп. – К.: Головна редакція УРЕ, 1986. – 800 с. – С. 703-708