ІСТОРІЯ АККОМПАНЕМЕНТА ЯК ВИДУ МУЗИЧНОЇ ПРАКТИКИ
НЕГРЕБЕЦЬКА Ольга Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті досліджується історія аккомпанемена як виду музичної практики, прослідковано історичне становлення аккомпаніаторської діяльності як окремого виду виконання, висвітлено деякі теоретичні аспекти професійної діяльності майбутнього викладача музики-концертмейстера, визначено мету та завдання підготовки студентів факультетів мистецького профілю до майбутньої професійної діяльності. З’ясовуються особливості діяльності майбутніх вчителів музики-концертмейстерів, аналізуються уміння та навички, якими повинен володіти музикант-концертмейстер в практичній роботі. Визначається, що основою навчання є самостійна творча діяльність студентів факультетів мистецького профілю, яка передбачає оволодіння певними знаннями й навичками з метою творчого вирішення музично-педагогічних завдань.
Ключові слова: вчитель музики-концертмейстер, акомпаніаторські уміння, самостійна музична діяльність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Грум-Гржимайло Т. Про музичне виконавство / Т. Грум-Жимайло. – М. 1965. – 89 с.
2. Крючков Н. А. Мистецтво акомпанементу як предмет навчання / Н. А. Крючков. – Л., «Музгиз», 1961. – 124 с.
3. Люблінський А. А. Теорія і практика акомпанементу. Методична основа / А. А. Люблінський. – Л., «Музика», 1972. – 167 с.
4. Савельєва З. М. Навчання учнів-піаністів в концертмейстерському класі читанню нот з листа, транспонуванню, творчим навичкам і акомпанементу в хореографіі / Савельєва З. М. – М: Музика, 1991. – 54 с.
5. Мосін І. Е. Робота в концертмейстерському класі / І. Є. Мосін. – Хабаровськ, 2001. – 67 с.
6. Мур Дж. Співак і акомпаніатор. Спогади про музику / Дж. Мур. – М: Радуга, 1987. – 84. с.
7. Шендерович Є. М. В концертмейстерському класі. Роздуми педагога / Є. М. Шендерович. – М., «Музика», 1996. – 104 с.