Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

МУЗИЧНИЙ ТЕКСТ: СТРУКТУРА ТА ПРОБЛЕМИ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ

ЧЕБОТАРЕНКО Ольга Валеріївна –

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент

кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail:[email protected]

Анотація

    Музичний текст як культурологічний феномен знаходиться у центрі інтересів як музикантів-виконавців і педагогів, так і музикознавців, філософів і культурологів. Як специфічна символічна мова, текст композиторського твору має складну багаторівневу структуру. З одного боку, він представляє собою нотний текст, який включає вербальні та графічні виконавські знаки; з іншого він має жанрово-стильову програмність. Аналіз текстів композиторських творів в контексті історичного підходу виявив зростання кількості і якості виконавських знаків. Опора на виконавські традиції дає можливість не тільки глибоко вивчати композиторський текст, але й визначати смислові межі виконавських знаків, особливо, якщо твір виконує сам композитор.

Ключові слова: музичний текст, виконавський знак, жанр, стиль, інтерпретація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арабкерцева С. Б. Особенности исполнительского воплощения авторского замысла в музыке на основе информационного подхода / С. Б. Арабкерцева // Эмпирическая эстетика: информационный подход: Материалы Международного научного симпозиума. – Таганрог: ТРТУ, 1997. – С. 48–50.

2. Арановский М. Текст как междисциплинарная проблема [электронный ресурс] / Марк Арановский. – 2006. – режим доступа к ресурсу: http://opentextnn.ru/music/Perception/?id=1101.

3. Аркадьев М. О величии нотного письма и европейской ритмике [электронный ресурс] / Михаил Аркадьев. – доступ к ресурсу: http://arkadev.com/array/music/musicologist#!prettyP hoto[iframes]/5/.

4. Бобровский В. П. Тематизм как фактор музыкального мышления: Очерки: Вып. 1 / В. П. Бобровский. – Москва: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2010. – 272 с.

5. Ковалев В. Ф. Краткий итальянско-русский и русско-итальянский словарь / В. Ф. Ковалев, Г. А. Красова. – Москва: Рус. яз., 1991. – 655 с.

6. Корыхалова Н. П. Музыкальноисполнительские термины: Возникновение, развитие значений и их оттенки, использование в разных стилях / Наталья Корыхалова. – СПб.: Композитор, 2000. – 272 с.

7. Михеева Л. Музыкальный словарь в рассказах / Л. Михеева. – Москва: 1984. – 168 с.

8. Москаленко В. Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа). Исследование / В. Москаленко. – Киев, 1994. – 157 с.

9. Самойленко А. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога: Монография / Александра Ивановна Самойленко. – Одесса: Астропринт, 2002. – 244 с.

10. Суханцева В. К. Музыка как мир человека (От идеи вселенной – к философии музыки) [электронный ресурс] / Виктория Суханцева. – доступ к ресурсу: http://www.countries.ru/library/music_culture/mkm3. htm.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись