АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА
КИРИЧЕНКО Олена Іванівна –
кандидат мистецтвознавства, доцент
кафедри образотворчого мистецтва та дизайну
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
ID ORCID: orcid.org/0000-0002-2879-3300.
e-mail: [email protected]
Анотація
Окреслено проблеми у вивченні сучасного мистецтва, розуміння якого формує у студентів уявлення про зміни художньої картини світу в ХХ столітті і про взаємодію новітніх форм творчості з образотворчою традицією. Розглянуто дефініції та хронологічні рамки, визначені інституції, які дозволяють ідентифікувати статус твору сучасного мистецтва. Виявлено характерні види і форми сучасних естетичних практик. Позначена проблема сприйняття і розуміння художньої мови новітніх течій.
Ключові слова: сучасне мистецтво, мистецтво об’єкту, інсталяція, мистецтво акції, хепенінг, перформанс, мистецтво новітніх технологій, діджитал-арт.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андреева Е. Ю. Постмодернизм. Искусство второй половины XX – начала XXI века / Е. Ю.Андреева. – СПб.: Азбука–классика, 2007 (Новая история искусства). – 488 с.
2. Батракова С. П. Искусство и миф: Из истории живописи ХХ века / С. П. Батракова. – М.: Наука, 2002. – 215 с.
3. Голубець О. «Хронометрия» Романа Романишина. Секреты органического сочетания архаики и глобального информационно-цифрового кода современности / Орест Голубець. – URL: https://day.kyiv.ua/ru/article/v-koncednya/hronometriya-romana-romanishina
4. Гройс Б. Топология современного искусства / Борис Гройс. – URL: http://xz.gif.ru/numbers/61-62/topologiya/
5. Курочкин В. А. Экологическая тематика в городском арт-дизайне // «Архитектон: известия вузов». – № 42, июнь, 2013. – URL: http://archvuz.ru/2013_2/16
6. Личковах В. Філософія сучасного мистецтва (Вступ до некласичної естетики) / В. Личковах // Зеленая лампа: Учебный культурологический журнал. – 1999. – № 1–2. – С. 34–36.
7. Хофман В. Основы современного искусства. Введение в его символические формы / Пер. с нем. А.Белобратова; Ред. И. Чечот и А. Лепорк. – СПб.: Академический проект, 2004. – 560 с.