Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

СЕРГІЄНКО Володимир Петрович –

доктор педагогічних наук, професор, директор Навчально-наукового інституту неперервної освіти Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, м. Київ

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто особливості використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання на уроках фізики. Виокремлено основні функції та завдання застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання на уроках фізики. Враховуючи інноваційні методичні можливості використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання на уроках фізики можна не тільки опрацьовувати теоретичний матеріал, вивчати фізичні явища та процеси, а й розв’язувати графічні задачі, проводити контроль якості знань учнів з фізики, зокрема, оцінити динаміку зростання знань з фізики учнів. Для розв’язування задач з фізики використано такі програмні засоби: програма для роботи з електронними таблицями Microsoft Excel, система комп'ютерної алгебри з класу систем автоматизованого проектування Mathсad, пакет прикладних програм для числового аналізу MATLAB.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології навчання, комп’ютер, навчання фізики в школі, програмні засоби.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Білоусова Л.І. Компоненти підготовки вчителя до використання Інтернет-підтримки у навчальному процесі [Електронний ресурс] / Л. І. Білоусова, С. Д. Криштоф. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2012/Pedagogica/2_98499. doc.htm.

2. Бодненко Т. В. Використання комп’ютерної програми labview для розв’язування та побудови графічних задач //Збірник наукових праць Кам'янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2011. – №. 17.

3. Величко С.П. Підготовка сучасного вчителя до ефективного викладання ШКФ в умовах комп’ютерного навчання / С.П. Величко // Зб. наук. праць. Наукові записки. – Вип. 54. – серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДПУ. – 2004. – С. 190 - 192.

4. Використання інформаційних 2технологій в підготовці майбутнього вчителя технологій http://stud.wiki/pedagogics/2c0a65625b3ad78b4d43a8852120 6c26_2.html.

5. Використання інформаційних технологій на уроках фізики: Методичні рекомендації/ Глинська загальноосвітня школа І – ІІІ ст., Здолбунівський районний методичний кабінет. Уклад.: Александрук В. В. – 2011. – 64 с.

6. Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані 3засоби навчання математики, фізики, інформатики: посібник для вчителів / М.І.Жалдак, В.В.Лапінський, М.І.Шут. – К.: НПУ імені Драгоманова. – 2004. – 182 с.

7. Матвійчук О. В., Сергієнко В. П., Подласов С. О. Реалізація міжпредметних зв’язків фізики та інформатики на основі вивчення комп’ютерного моделювання фізичних
процесів //Збірник наукових праць Кам'янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2008. – №. 14.

8. Методика і технологія [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://osvita.ua/school/method/technol/ 9. Навчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів інформатика – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1 %96%D1%82%D0%B0/inf-ak.pdf.

10. Одарчук К. М. Використання ІКТ на уроках фізики як засіб активізації пізнавальної діяльності старшокласників // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2016. – Т. 1. – №. 5. – С. 133-136.

11. Чорнобай К.Г. Використання інформаційнокомунікаційних технологій на практичних заняттях з методики викладання фізики [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=2381.

12. Яшанов С.М. Дидактична концепція навчання на основі комп'ютерних технологій / С.М. Яшанов // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Сер. 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. - К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. - Вип. 20. - С. 179182.

13. Mathcad – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 6https://uk.wikipedia.org/wiki/Mathcad.

14. MATLAB – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/MATLAB.

15. Microsoft Excel – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Excel.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись