istfak_logo

Факультет історії, бізнес-освіти та права

«ПРОБЛЕМИ ЕТИЧНОГО СПІЛКУВАННЯ ЮРИСТІВ»

На таку тему 5 квітня 2017 року на факультеті історії та права відбувся круглий стіл студентів другого та третього курсів за спеціальністю «Правознавство», а також організаторів - доцента кафедри української мови Громко Тетяни Василівни, керівника юридичної клініки ЦДПУ ім. В. Винниченка доцента Владимирової Валентини Іванівни і заступника керівника юридичної клініки доцента Зеленського Сергія Миколайовича.

З-поміж проблемних питань, які піднімалися й розв’язувалися під час круглого столу, присутніх зацікавили «Мовне вираження, ввічливість як ознаки мовного етикету», «Постулати ділового спілкування», «Особливості спілкування в юридичній клініці». Тому актуальність таких знань, прикладів з досвіду роботи в межах юридичної клініки очевидна. Присутніх зацікавили виступи викладачів з акцентами на основні правила юридичного спілкування, їхнім практичним досвідом.

Майбутні правознавці наголошували на особливостях професійного спілкування, видах і жанрах фахового мовлення, а також дійшли висновку, що саме доброзичливість і професіоналізм є основними ознаками мовного етикету юристів та й, звичайно, інших фахівців. Особливої підтримки набули й виступи студентів-консультантів Юридичної клініки, які влучно формулювали мовну специфіку оперативних нарад та підготовки до них, наводили проблемні ситуації спілкування із соціально-вразливими категоріями населення, які час від часу потребують правової допомоги і звертаються до університетських юристів-консультантів.

У рамках круглого столу неодноразово звучали афоризми про культуру спілкування. Об’єктом пильної уваги учасників стали також мовні огріхи у сталих юридичних словосполученнях та правильні форми слововживань. Т.В.Громко порекомендувала ряд посібників для підвищення рівня фахового мовлення.

Усі присутні, розглянувши основні проблеми професійного спілкування, безперечно, отримали додаткові знання, і, немає сумніву, вони стануть у нагоді в практичній юридичній діяльності. У прикінцевому слові В.І.Владимирова сказала, що перспективи вдосконалення етики спілкування майбутніх правників вбачає у майстер-класах від практикуючих юристів.