Accessibility Tools

istfak_logo

Факультет історії, бізнес-освіти та права

ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА. ВРАЖЕННЯ 1

З 5 листопада по 28 грудня ми: Кудря Світлана Сергіївна, Мудрієвський Дмитро Сергійович та Павлова Анна Анатоліївна – проходили педагогічну практику на базі Бобринецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 імені П.П.Шумилова. Що стосується школи, то вона має досить цікаву історію:

В грудні 1841 року в центрі міста Бобринця було відкрито трьохкласну повітову школу. З 1856 по 1859 рік в ній навчався корифей українського театру Іван  Карпович Тобілевич. А попечителем школи був славнозвісний хірург Микола Іванович Пирогов.

В різні роки в школі навчалися:  тричі лауреат Державної Премії Радянського Союзу, вчений фізик-дослідник   П. П. Шумилов (школа з гордістю носить його ім'я), Діденко Іван Сидорович – кандидат економічних наук, Раєвський Микола режисер театру ім. Лесі Українки та багато інших відомих людей.

На сьогоднішній день школа має високий рейтинг, як в районі, так і в області. Про це свідчить і той факт, що кількість учнів постійно збільшується. На даний час  у ній навчається 512 учнів. Не відчутно труднощів у наборі дітей до першого класу. У школі працює 4 групи продовженого дня.  Також введено другу іноземну мову, тому учні з п’ятого класу вивчають поряд з російською та англійською і німецьку мову.

Учні школи є активними учасниками та переможцями предметних олімпіад, Всеукраїнських і Міжнародних конкурсів. Традиційно беруть участь у конкурсах «Ідея соборності України», «Імені П. Яцика», «Кенгуру», «Левеня», Колосок», «Соняшник», «Бобер», «Русский медвежонок», «Пурпурові вітрила», «Грінвіч», «Пазл». Учні, які випустилися недавно, мають значні досягнення у спортивному світі - майстри гирьового спорту, чемпіони України, чемпіони світу.

Таких високих результатів діти досягають через те, що в постійному творчому пошуку знаходяться вчителі, які активно беруть участь у різноманітних конкурсах: «Здорова планета – здоровий ти», «Педагогічна олімпіада», «Туристичний зліт».

На першому тижні практики ми лише знайомилася зі школою, її керівництвом, педагогічним складом та класом, за яким були закріплені. Кожен з нас був закріплений за 10 або ж 11 класами. Ознайомилися з графіком роботи школи та вчителів, з розкладом занять та дзвінків. Щоб ще краще вивчити учнів, ми відвідували заняття кожного дня та спостерігали за їх поведінкою на уроках і перервах. Спілкуючись з ними,  можна було з’ясувати коло їхніх інтересів, дізнатися про те, що їх цікавило. Так як це були учні старших класів,то спілкуватись з ними було досить цікаво. Вони розповідали про своє шкільне життя, свої захоплення. І хочеться відзначити те, що багато з них мають талант, особливо учні 11 класів.

Загалом, у проведенні якогось свята школярі виявляють бажання, але втілити його до кінця їм допомагає класний керівник, який завжди має свіжі і цікаві ідеї. Наприклад, до дня Захисника Вітчизни учні готувалися протягом тижня. Дівчатка склали гарний сценарій. Під час проведення свята: «Нумо хлопці» -  був організований конкурс між вчителями-чоловіками та хлопцями 11 класів (команди складалися з 5-ти чоловік). Перемогли вчителі, але учні не засмучувались, що свідчить про їх згуртованість, товариськість та вірний шлях до формування та подальшого розвитку класного колективу. 

Своїм головним завданням навчально-виховної роботи школа вважає формування всебічно розвиненої особистості. Саме це спрямування намагаються втілювати вчителі на своїх уроках. У школі заохочуються інноваційні форми та методи роботи. Велика увага звертається на розвиток творчих здібностей учнів. Діє учнівське самоврядування, яке допомагає адміністрації у вирішення громадських питань та у підготовці позакласних заходів.

Що стосується нас, студентів-практикантів, то ми спробували себе в ролі класного керівника, вчителя історії, намагалася поєднувати методичні поради як керівників практики, так і вчителів історії при підготовці до уроків. Ми використовували різні засоби наочності, інноваційні технології та роздавальні матеріали. Під час практики побачили, як вчителі застосовують на уроках різні методи навчання. Отримали можливість деякі з них використовувати на уроках та мали можливість набуття досвіду роботи з дітьми.

Завдяки педагогічній практиці ми зрозуміли мету, завдання, суть педагогічної діяльності, важливість роботи вчителя, його вплив на формування особистості дитини. Педагогічна практика є гарним досвідом роботи для кожного студента. Особливих проблем за період проходження практики не було. Ми завжди разом з учнями і класними керівниками вирішували усі питання, і намагалися спокійно розв’язувати будь-які нестандартні ситуації.

Під час практики ми удосконалили свої вміння щодо написання конспектів та проведення уроків. Ми навчилися організовувати роботу класу за допомогою різних форм роботи (індивідуальна, фронтально-колективна, групова, парна). Також з’ясували, що для підвищення уваги учнів на вивченні чи повторені матеріалу краще застосовувати активні методи навчання, такі як: метод проектів, дискусія, евристична бесіда. Методи активного навчання використовуються для тренування та розвитку творчих здібностей учнів, логічного мислення, формування в них відповідних практичних умінь та навичок.

Педагогічна практика – це досвід роботи з учнями та педагогічним колективом. Вона дала нам можливість підсумувати та перевірити знання, які ми отримали під час навчання в університеті, сприяла формуванню навичок виконання таких функцій викладача як здійснення теоретичної та практичної підготовки до предмету, використання ефективних форм, методів і засобів викладання. Самостійне опрацювання завдань практики дало підстави для засвоєння теоретичних знань з педагогіки та психології, методики викладання історії, комунікативних процесів у навчанні на рівні вміння застосувати їх в реальних умовах життєдіяльності. Крім того, проходження практики дало змогу детально ознайомитись із матеріально-технічним забезпеченням школи, з професійно-викладацьким складом вчителів.

Кудря Світлана, студентка V курсу факультету історії та права