Accessibility Tools

istfak_logo

Факультет історії, бізнес-освіти та права

Пропедевтична практика істориків

Пропедевтична практика істориків

18 листопада 2024 року для студентів-істориків IV курсу розпочалася пропедевтична практика. На настановчій конференції, яка проходила в дистанційній формі, для студентів була проведена зустріч із вчителем історії, вчителем вищої категорії Подільської гімназії Кропивницької міської ради Самохвал Іриною Василівною. Студентів було ознайомлено з різними авторськими модельними навчальними програми, які використовуються вчителями історії в умовах Нової української школи. На прикладі 8 класу показано як розробляти календарно-тематичне планування, навчальну програму з історії, як викладати історичний матеріал під час вивчення інтегрованого курсу.

Зверталася увага студентів на види оцінювання учнів: формувальне, яке передбачає використання різних форм (самооцінювання, взаємооцінювання (оцінювання роботи в групах/парах, під час захисту проєктів, оцінювання вчителем із використанням карток, піктограм, вікторин, інтелект-карт тощо), підсумкове (семестрове, річне). Було наголошено на критеріях оцінювання учнів з історії, які включають три групи: орієнтація в історичному часі і просторі та виявлення взаємозв’язків і явищ; робота з джерелами; формування толерантності, громадянської позиції. Самохвал І.В. продемонструвала приклад уроку з історії України за темою: «Культура бароко. Прогулянка галереєю», де можна було побачити інтерактивні підходи та методичні новації вчителя щодо викладу історичного матеріалу й зацікавлення учнів до уроку.

Також студенти ознайомилися із сайтом Подільської гімназії, персональною сторінкою вчителя, як працювати з електронним журналом, оцінювати учнів, як готувати уроки до дистанційної форми навчання, формувати тестові завдання тощо.

Проведення настановчої конференції з пропедевтичної практики із залученням фахового спеціаліста практика дає змогу студентам краще забезпечити зв’язок між науково-теоретичною та практичною їхньою підготовкою, отримати ними початкового досвіду педагогічної діяльності, сформувати в них творчий дослідницький підхід до роботи вчителя історії.

Інформацію подав доцент кафедри історії України та всесвітньої історії Марченко О.М.