Accessibility Tools

istfak_logo

Факультет історії, бізнес-освіти та права

Методичний семінар для магістрів-істориків під час виробничої практики

Методичний семінар для магістрів-істориків під час виробничої практики

9 жовтня 2024 року для студентів ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету історії, бізнес-освіти та права, які проходять виробничу практику на факультеті, доцентом кафедри історії України та всесвітньої історії О.М. Марченком був проведений методичний семінар за темою: «Семінарське заняття як форма організації навчального процесу в закладах вищої освіти».

Студентам була надана інформація про походження семінарського заняття як форми навчання, котра зародилася ще в давньогрецькі та римські часи, пройшла певну еволюцію в епоху Середньовіччя та Модерний час і набула сьогодні нового змісту.

Основне призначення семінарської форми роботи студентів – це поглиблення вивчення навчальної дисципліни, оволодіння методологією наукового пізнання, вироблення навичок застосування здобутих знань для розв’язання практичних завдань, розвиток творчого і професійного мислення, формування пізнавальної мотивації, повторення і закріплення знань, виконання контрольних функцій, забезпечення педагогічного спілкування, прищеплення навичок самостійного пошуку історичної інформації, удосконалення, узагальнення та виклад матеріалу в усній формі.

Було звернено увагу магістрантів, що під час розроблення завдань для семінарських занять викладач має запобігати постановці таких питань, на які є готові відповіді в підручниках, в основі методики проведення семінару повинна лежати творча дискусія за активною участю всієї навчальної групи, аналіз проблем та пошук шляхів їх розв’язання. На прикладах були представлені види семінарів і дана їм характеристика, показана структура семінарського заняття і порядок його проведення.

О.М. Марченко з власного досвіду поділився педагогічними прийомами та уміннями як, зокрема, викликати дискусію серед студентів із проблемних питань семінару та як керувати нею, як сприяти діяльній зацікавленості та інтересу студентів і спонукати їх до активної участі в обговоренні питань, як створювати проблемні ситуації і досягти їх розв’язання зусиллями як викладача, так і студентів при їхній максимальній самостійності, як згідно з вимогами підбирати й оформлювати джерела та літературу, правильно писати конспект, уникати шаблонності в проведенні занять тощо.

2

Подібні методичні заходи для студентів-практикантів є доцільними, необхідними, важливими для підготовки майбутніх вчителів і викладачів, дозволяє їм вивчати навички застосування здобутих знань під час лекцій на практичних заняттях, формувати в них уміння критично мислити, вести аргументовані дискусії, оволодіти ораторським та певним артистичним мистецтвом, прищеплювати їм майстерність самостійного пошуку інформації, творчого підходу й опануванні методологією наукового пізнання.

Інформація подана доцентом кафедри історії України та всесвітньої історії  О.М. Марченком