Accessibility Tools

istfak_logo

Факультет історії, бізнес-освіти та права

Не втомлюємося новим знанням

Не втомлюємося новим знанням

Практика є однією із основ при підготовці висококваліфікованого фахівця педагогічної галузі. Сьогодні проходження практик відбувається у надскладних умовах, водночас вивчення історії у закладах загальної середньої освіти вимагає високої підготовки та є актуальним як ніколи. Адже на очах молоді відбувається становлення нової України. Цього року вперше для наших студентів-істориків відкрилася ще одна важлива складова навчального процесу – пропедевтична педагогічна практика з фаху. В інших реаліях нашого повсякденного життя вона б проходила у стінах шкіл рідного міста. Сьогодні, зовсім інші обставини, але ми не відмовляємося від нових знань як би важко нам не було, тому якісно і наполегливо працюємо дистанційно, адже практика є першим ступенем професійного становлення вчителя історії. Спеціально розроблена навчальна програма дає можливість студентам ознайомитися з сайтами шкіл, дистанційним навчання, відеоуроками та проаналізувати їх. Щодня студенти зустрічаються онлайн та обговорюють процес виконання завдань.

Надзвичайно важливим аспектом педагогічної практики завжди є спілкування з вчителем-предметником. Хто, як не вчитель, який проводить по 6 уроків на день, зможе передати атмосферу школи, специфіку методики викладання? Тому робочою програмою практики з історії було передбачено зустрічі з вчителями шкіл – баз практики. 1 листопада відбулась перша така онлайн-зустріч із вчителем-методистом ліцею «Європейська освіта» Валерією Дмитрівною Пінчук. Радісно зустріли свою вчительку четверо випускників школи №25, які нині є студентами 4 курсу. Валерія Дмитрівна запропонувала студентам кілька тем для обговорення, а шляхом демократичного голосування обрали актуальне питання реалізації завдань Нової української школи у викладанні історії. Школа є пілотною для НУШ, тобто тут випробовуються нові підходи раніше, ніж в інших закладах освіти. Зокрема, тут за програмою НУШ працюють уже шестикласники. В.Д. Пінчук щедро поділилась багатьма професійними лайфхаками, можливостями використання різних посібників, навчальних платформ тощо. Розмова була жвавою, надзвичайно цікавою та корисною для усіх учасників. Відчувалось, що спілкуються колеги, а вчитель-методист прагне передати якнайбільше корисної інформації для майбутніх педагогів. Студенти задавали питання про використання відеоматеріалів, інших ресурсів на дистанційних уроках, про підготовку та проведення опитування тощо. На питання – чи складно бути вчителем, який реалізує концепцію НУШ? – Валерія Дмитрівна відповіла словами Вольтера: «Подумай, як важко змінити себе самого, і ти зрозумієш, наскільки незначні твої можливості змінити інших». У результаті цієї онлайн-зустрічі виникло взаємне бажання продовжити таку форму спілкування. Подібна зустріч відбудеться незабаром із вчителем І.А. Алєніковим.

1

2