Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Цуканова Наталія Миколаївна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2010 р. Напрям підготовки: Педагогічна освіта. Кваліфікація: Бакалавр педагогічної освіти, вчитель початкової школи.

Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2011 р. Спеціальність: Початкове навчання. Кваліфікація: Магістр педагогічної освіти, викладач педагогіки.

Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2012 р. Спеціальність: Початкова освіта. Кваліфікація: Організатор початкової освіти. Вчитель початкової школи. Вчитель іноземної мови початкової школи.

Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2017 р. Спеціальність: Дошкільна освіта. Кваліфікація: Організатор дошкільної освіти. Вихователь дітей дошкільного віку.

Напрями наукової та професійної діяльності: проблеми історії дошкільної педагогіки, інноваційні технології дошкільної та початкової освіти, англійська мова для дітей дошкільного віку, педагогічні засади раннього розвитку, актуальні проблеми сучасного дитинства, професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до інноваційної педагогічної діяльності

Тема кандидатської дисертації: «Виховна спрямованість літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання (друга половина ХІХ – середина ХХ століття)» (2015 р.)

Транслітерація імені: Nataliia Tsukanova

ORCID iD: 0000-0002-6480-8717

Профілі: Web of Science, Google Scholar, Scopus

Відзнаки: Диплом лауреата Всеукраїнського фестивалю-огляду кращого досвіду роботи з навчання англійської мови у дошкільних навчальних закладах (2017 р.)

Дисципліни, які викладає: Педагогічна інноватика, Педагогіка дошкільна, Співпраця дошкільних закладів з батьками, Інноваційні технології дошкільної освіти, Актуальні проблеми сучасного дитинства. Керівник навчальних та виробничих педагогічних практик в закладах дошкільної освіти

Основні публікації:

Монографії:

  1. Цуканова Н. М. Виховна спрямованість літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання (друга половина ХІХ – середина ХХ століття): Монографія. Дніпро: Середняк Т. К., 2020. – 235 с. (10 д.а.)

Колективні монографії:

  1. Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти: монографія / О. Радул, Н. Озерна, І. Баранюк О. Ткаченко, Т. Довга, Н. Андросова, Т. Шарапова, Т. Прибора, / [За ред. О. Ткаченко]. Харків: Мачулин, 2018. 256 с. (Проблема змісту літератури для дітей дошкільного віку (друга половина ХІХ-середина ХХ століття. С.44-69).
  2. Актуальні проблеми сучасного дитинства: монографія О. Радул, Т. Довга, О. Ткаченко, Т. Прибора, Н. Цуканова, І. Баранюк, С. Мельничук, Н. Андросова, Т. Шарапова, С. Куркіна / [За ред.. О. Радул]. Харків: Мачулін, 2022. С. 161–195. (Педгагогічні засади раннього розвитку дітей).
  3. Цуканова Н. М. Формування загальнокультурної компетентності учнів початкових класів на основі інтеграції в Європейський освітній простір Сучасна освіта в Україні: інтеграція в освітній простір: монографія [електронне видання]. Дніпро: Середняк Т. К., 2023. 507 с. (. С. 256-277).
  4. Цуканова Н. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання інтерактивних технологій в педагогічній діяльності в умовах воєнного стану. Сучасна освіта в Україні: особливості розвитку в умовах воєнного стану та повоєнні перспективи: колективна монографія [електронне видання) / за заг. редакцією проф. Я. В.°Галети: наук. ред. проф. Т.°Я.°Довга. Дніпро: Середняк Т.°К., 2024. С. 239–262.

Посібники:

  1. Цуканова Н. М. Англійська азбука для дошкільнят. Робочий зошит. Дніпро: Середняк Т. К., 2020. 60 с. ISВN 978-617-7953-09-7

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Bakhov, I. Gracheva, G. Polishchuk, N. Tsukanova, A. Kokiel Translation as a special of multicultural and interlingual communication. AD Alta: Journal of interdisciplinary research (Double-Blind Peer-Revievwed). Volume 11, Issue 2, Special Issue XX., 2021. Number of regular issue per year 2 (July, 2021) ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (online) https://www.cuspu.edu.ua/images/stories/pedagogyka/Cukanova/zhurn.pdf (Web of Science)
  2. Androsova N., Tsukanova N., Demchenko Y., Prybora Т., Tkachenko O. Formation of Professional Competence of Future Primary School Teachers Against the Background of Large-Scale Military Aggression (a response to the challenges of the times) // Journal of Curriculum and Teaching. 2023.– Vol. 12. – № 3. – Р.11–18 (0,2 д.а.). (Scopus).https://www.sciedupress.com/journal/index.php/jct/article/view/22664
  3. Pukas, I., Kozak, L., Tsukanova, N., Shulyhina, R., & Harashchenko, L. (2023). Professional training of future teachers of preschool education institutions to implement the development of child’s abilities. Amazonia Investiga, 12(62), 56-65. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.4 (Web of Science)
  4. Tsukanova, N., Kanosa, N., Hordiichuk, M., Popovych, O., & Kotelianets, N. (2023). The transformation of the training of preschool educators in the digital age. Amazonia Investiga, 12(72), 31-44. https://doi.org/10.34069/AI/2023.72.12.3 (Професійна підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в сучасному інформаційному суспільстві) WOS
  5. N. Firsova, O. Bezkorovaina, R. Oleksenko, O. Chernenko, N. Tsukanova, M. Dubinka, V. Ihnatiev, Anatolii. Improving the quality of education based on the system of continuing education. E3S Web Conf. Volume 538, 2024 XVI International Scientific-Practical Conference “Actual Problems of Improving Farming Productivity and Agroecology” (IPFA 2024) https://doi.org/10.1051/e3sconf/202453805002 (Підвищення якості освіти на основі системи безперервної освіти Scopus)
  6. Oleksenko, V. Voronkova, V. Nikitenko, N. Tsukanova, O. Chernenko. Exploring international experiences: the impact of ict on education and digital rights within the landscape of digital development challenges and opportunities. Editor: Prof. DSc. Ojars Sparitis, Latvia. Volume 11 (2024). Issue 1.2. https://doi.org/10.35603/sws.iscss.2024/s08/55 https://ssalibrary.at/sgem_jresearch_publication_view.php?page=view&editid1=5506
  7. O. Fizeshi, T. Оkolnycha, I. Zhyhora, N. Tsukanova, O. Shevtsova. Claves para la formación del docente de escuela básica ante los problemas sociales del siglo XXI. Modelos pedagógicos y propuestas políticas (Keys to basic schoolteacher training in the face of the social problems of the 21st century. Pedagogical models and policy proposals). INTERACCIÓN Y PERSPECTIVA. Revista de Trabajo Social ISSN 2244-808X ~ Dep. Legal pp 201002Z43506.15(3): 866–878 pp, 2025. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.16915723

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Озерна Н. М. Школи раннього розвитку в Україні у контексті модернізації дошкільної освіти. – Науково-методичний журнал Рідна школа. № 2. 2019. С. 62–66 (0,5 д.а.). http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=rsh_2019_2_14
  2. Цуканова Н.М. Педагогічні засади раннього розвитку дітей. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 47. Том 4. С. 256–260. (0.5 д.а.) http://www.aphn-journal.in.ua/archive/47_2022/part_4/43.pdf
  3. Цуканова Н. М. Формування загальнокультурної компетентності учнів початкової школи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 53. Том 2. С. 339–343. (0.5 д.а.) http://www.aphn-journal.in.ua/archive/53_2022/part_2/50.pdf
  4. Цуканова Н. М. Альтернативні заклади дошкільної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 58. Том 2. С. 372–376. (0.5 д.а.) http://www.aphn-journal.in.ua/archive/58_2022/part_2/53.pdf
  5. Єлдінова С. М., Цуканова Н. М. Формування соціальної компетентності в учнів початкових класів. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 60. Т. 2, 2023. С. 173–178. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/60_2023/part_2/26.pdf
  6. Філоненко О., Цуканова Н. Особливості формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів у закладі вищої освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми : Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023. № 8–9. С. 155 − https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/02/%D1%84%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf DOI 10.24139/2312‐5993/2023.08‐09/155‐164
  7. Цуканова Н. М. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до інноваційної діяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2024. Випуск 212. С. 183– DOI:https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-183-188
  8. Цуканова Н. М. Технологія підготовки майбутнього вчителя початкової школи до інноваційної діяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2024. Вип. 214. С. 347– DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-214-347-351
  9. Цуканова Н. Інноваційна діяльність вчителя початкових класів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2024. Вип. 215. С. 322– DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-215-322-325
  10. Цуканова Н. Педагогічні умови ефективної підготовки майбутнього вчителя початкової школи до інноваційної педагогічної діяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2024. Вип. 216. С. 388–  DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-216-388-392
  11. Цуканова Н. Інновації в початковій освіті: зарубіжний досів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2025. Вип. 217. С. 355– DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-217-355-359
  12. Цуканова Н. Формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності майбутніх учителів початкових класів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2025. Вип. 218. С. 383– DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-383-388
  13. Цуканова Н. Інновації в початковій освіті: як сучасні методики змінюють освітній процес. Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. Випуск 81. 2025. С. 13–18 https://doi.org/10.31652/2415-7872-2025-81-13-18
  14. Цуканова Н. М. Гейміфікація та її застосування у процесі засвоєння англійської мови в початковій школі. НАУКОВІ ЗАПИСКИ : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. Київ :Видавничий дім «Гельветика», 2025. Випуск СLХ (160). С. 172–182 (Серія педагогічні науки). DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.21 https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/48253/Tsukanova_172_181.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  15. Цуканова Н. Система спеціальної інноваційної підготовки педагога початкової школи. Збірник наукових праць Уманського державного університету. Вип. 2, 2025. С. 130–137
  16. Цуканова Н. Аналіз стану формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх учителів у вітчизняній та зарубіжній літературі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2025. Вип. 219. С. 240– DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-219-240-244

Авторські свідоцтва:

1. Цуканова Н. М. Монографія «Виховна спрямованість літератури для дітей в історії розвитку дошкільного виховання (друга половина ХІХ – середина ХХ століття)» (№ 119570 від 05.06.2023)

2. Цуканова Н. М. Навчальний посібник «Англійська азбука для дошкільнят. Робочий зошит» (№119568 від 05.06.2023).

3. Наукова стаття «Формування соціальної компетентності в учнів початкових класів». Співавтори: Єлдінова С. М., Цуканова Н. М. (№123149 від 24.01.2024).

4. Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти: монографія / Співавтори: О. Радул, Н. Цуканова, І. Баранюк О. Ткаченко, Т. Довга, Н. Андросова, Т. Шарапова, Т. Прибора (№125645 від 11.04.2024).

5. Цуканова Н. М. Підготовка майбутній учителів початкової школи до використання інтерактивний технологій у педагогічній діяльності (№ 132698 від 14.01.2025).

6. Монографія «Нариси з історії педагогічної думки (перша третина ХХ століття). Співавтори: О. Радул, Н. Цуканова, Т. Кравцова, С. Куркіна, Т. Прибора, О. Філоненко (№ 137990 від 11.07.2025).

Інформація про проходження курсів підвищення або стажування:

Доц. Цуканова Н. М.: підвищення кваліфікації в Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie «New and innovative teaching methods» organized by Malopolska School of Public Administration University of Economics in Krakow (14.02.2022 – 25.03.2022 р.). Сертифікат про підвищення кваліфікації – NR № 2960/MSAP/2022.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись