Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Мартін Аліна Миколаївна

Martinдоктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2003 р. Спеціальність: Педагогіка і методика середньої освіти. Географія. Кваліфікація: вчитель географії, біології та основ економіки основної і старшої школи, організатор краєзнавчо-туристичної роботи

Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2018 р. Спеціальність: Початкова освіта. Кваліфікація: магістр освіти. Вчитель початкової школи.

Напрями наукової та професійної діяльності: розвиток та формування змісту природничої освіти, особливості шкільної природничої освіти, розвиток природничої освіти у закладах дошкільної освіти.

Тема кандидатської дисертації: «Розвиток змісту природничої освіти у вітчизняній середній школі (друга половина XIX – початок XX сторіччя» (2009 р.)

Тема докторської дисертації: "Формування основ природознавства у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в історії педагогіки України (ХХ – початок ХХІ століття)" (2024 р.)

Транслітерація імені: Martin Alina

ORCID iD: 0000-0001-8886-2585

Профілі: ScopusWeb of ScienceGoogle Scholar

Відзнаки:

  • Грамота управління освіти Кіровоградської обласної адміністрації грамотами та почесними грамотами ректорату (2019 р.);
  • «Науковий потенціал університету» (2025 р.)

Дисципліни, які викладає: Основи природознавства та екології, Методика навчання освітнього напряму «Дитина в природному довкіллі, Методика навчання освітньої галузі «Природнича».

Основні публікації

Монографії:

  1. Мартін А. М. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК СКЛАДНИК ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Сучасна освіта в Україні: особливості розвитку в умовах воєнного стану та повоєнні перспективи: колективна монографія [електронне видання] / за заг. редакцією проф. Я. В. Галети; наук. ред. проф. Т. Я. Довга. Дніпро: Середняк Т. К., 2024. С.219-239.
  2. Мартін А. Формування основ природознавства в дітей у контексті розвитку вітчизняної дошкільної і початкової освіти (ХХ – початок ХХІ століття). Дніпро: Середняк Т. К., 2023. 386 с. ISBN 978-617-8245-47-4
  3. Alina Martin. Natural science competence as a personal resource for maintaining health in conditions of social and natural extreme challenges. /  National Health as Determinant of Sustainable Development of Society. Editors: Nadiya DUBROVINA & Stanislav FILIP. Monograph. School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 2021, Р. 283–292
  4. Alina Martin. Sustainable development of society in the context of genesis indicators, directions of development of social processes and tendencies of establishment of the primary natural education as an indicator of changes in the system «man – nature». Monograph. ROLE OF SCIENCE AND EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Publishing House of University of Technology, Katowice, 2021, Р. 489–500.
  5. Alina Martin. Formation and development of the information society in the context of significant educational processes and natural accents. SELECTED ASPECTS OF DIGITAL SOCIETY DEVELOPMENT. Series of monographs. Publishing. House of University of Technology, Katowice, 2021. Р.121–131.
  6. Alina Martin KNOWLEDGE SOCIETY IN THE MANIFESTATIONS OF DYNAMISM AND SUSTAINABILITY, THE PARADIGMATIC DIMENSION OF THE SYSTEM «MAN – NATURE», THE GENESIS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. SUSTAINABLE development in a modern knowledge society: collective monograph / [editorial board Darko Bele, Lidija Weis]. - Ljubljana: VŠPV, Visoka šola za poslovne vede = Ljubljana School of Business, 2021. Р.152–164

Посібники:

  1. Дошкільна освіта. Наскрізна програма практик: навчальні матеріали, методичні рекомендації, схеми занять. Навчально-методичний посібник (для спеціальності 012 Дошкільна освіта) / Розробники: Котелянець Н. В., Горська О.О., Мартін А. М., Демченко Ю. М., Нікітіна О. О., Кіндей Л. Г., Жигора І. В., Вдовенко В. В., Радул О. С., Цуканова Н. М., Баранюк І. Г., Шарапова Т. А., Міненко О. О. / Упорядники: О. О. Нікітіна, О. О. Горська. ЦДПУ ім. В. Винниченка. Дніпро: Середняк Т. К., 2021. 192 с.
  2. Методичні рекомендації до написання магістерських робіт (для студентів магістратури спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта / Ю. М. Демченко, І. В. Жигора, Л. Г. Кіндей, А. М. Мартін, О. О. Нікітіна, С. О. Федотова. – Харків : Мачулін, 2021. – 70 с.
  3. Наскрізна програма практики студентів: Навчальний посібник (для спеціальності Дошкільна освіта) / Розробники: професорсько-викладацький склад кафедр методик дошкільної та початкової освіти та педагогіки дошкільної та початкової освіти. Кропивницкий, 2020. 192 с.
  4. Мартін А. М. Педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського в практиці сучасного закладу дошкільної освіти: (навчально-методичний посібник) / Н. В. Тарапака, А. М. Мартін. – Кропивницький : КОІППО ім. В. Сухомлинського, 2018. – 100 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Miyer Т., Holodiuk L., Kanishevska L., Martin A., Shkurenko O., Rudenko N., Sukhopara I.  A Look at Distance Learning for Future and Already Working Teachers Through the Prism of Spatial Perception With and Without the Use of an Avatar. Brazilian Journal of Education, Technology and Society (BRAJETS). 2025; 18(1), рр. 210-223. DOI: https://doi.org/10.14571/brajets.v18.nse1.210-223 (Web of Scienсe)
  2. Miyer Т., Holodiuk L., Kanishevska L., Martin A., Shkurenko O., Rudenko N., Sukhopara I.  A Look at Distance Learning for Future and Already Working Teachers Through the Prism of Spatial Perception With and Without the Use of an Avatar. Brazilian Journal of Education, Technology and Society (BRAJETS). 2025; 18(1), рр. 210-223. DOI: https://doi.org/10.14571/brajets.v18.nse1.210-223 (Web of Scienсe)
  3. Kotelianets N., Martin A., Chumak M., Stetsyk S., Shkurenko O., Shpitsa R., Xichen T. The essence of e-learning: didactic aspect, potential, effects, transformational changes, aspects for improvement in war conditions. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2024. Vol. 14. Issue 1. Special XLI. P. 7–13. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733(Web of Scienсe)
  4. Miyer T., Machynska N., Kotelianets Y., Martin A., Shkurenko О., Vyshnivska N.,Shpitsa R. Involvement of future teachers in the learning process as a determinant of influence on the orientation of their professional thinking in pedagogicalactivities. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2024. Vol. 14. Issue 1. Special XL. P. 21–26. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (Web of Scienсe)
  5. Yuliia Serheevna Kotelianets, Lesia Grigorievna Kindei, Natalka Valerievna Kotelianets, Alina Nikolaevna Martin. Formation of senior preschoolers’ creative skills through theatrical and speech activities Revista de Investigación Apuntes Universitarios. 2021. Vol. 11 No. 3. Р. 274 - 284 (Web of Science) ISSN: 2304-0335 DOI:https://doi.org/10.17162/au.v11i3.706apuntesuniversitarios.upeu.edu.peISSN 2312-4253(impresa) ISSN 2078-4015(en línea)274
  6. Martin A. M., Fedirko Z. V., Drobin A. A., Nebelenchuk I. O., Shkurenko O. V., Ratsul A. B., Kravtsova T. O. Fundamentals of anthropo-natural interaction in the context of the leading ideas of V. Vernadsky's theory of the noosphere and processes in education. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2022. Vol. 12. Issue 1. Special XХV. P. 115–119. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (ONLINE) (Web of Scienсe) https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120125/papers/A_18.pdf
  7. Martin A. M., Voloshina O. S., Nebelenchuk I. O. , Fedirko Z. V., Tarapaka N. V., Kravtsova T. O., Fedоrova Y. V. Lifelong education as a factor in the formation and development of value attitudes to society and nature. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2022. Vol. 12. Issue 1. Special XХV. P. 120–126. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (ONLINE) (Web of Scienсe) https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/39879/1/120125.pdf
  8. Martin Alina, Vyshnivska Nataliya, Shpitsa Roksolana, Sakaliuk Olena, Rudenko Nina, Romanenko Lyudmila, Romanenko Kateryna The phenomenon "Nature" in social and individual culture, in sociocultural reality and in socio-cultural experience of mankind and man. AD ALTA Journal of Interdisciplinary Research 2022. (12(1)). P. 143147. ISSN 1804-7890, 2464-6733 (Web of Scienсe) https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120127/PDF/120127.pdf
  9. Martin, A., Vyshnivska, N., Shkurenko, O., Sukhopara, I. ., Vashchenko, O., Romanenko, L. ., & Romanenko, K. (2022). The influence of natural objects on the beginning of children’s teaching at school. Pegem Journal of Education and Instruction, 12(3), Р. 12–19. https://doi.org/10.47750/pegegog.12.03.02 (Scopus)

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Мартін А. М. Екологічна освіта в контексті сталого розвитку. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2025. Випуск 217. С.336–340 DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-217-336-339.
  2. Мартін А. М. Формування природничо-наукової картини світу у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій: Видавничий дім «Гельветика» 2023. Вип. 56. Том1. С.32–35. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/56.1.6
  3. Мартін А. М. Екологічна освіта як складник сталого розвитку природи й суспільства. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 52. Том 2. С. 223–226. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/52-2-34
  4. Мартін А. М. Наступність формування основ природознавства в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених. Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 53. Том 1. С.366–370. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/53-1-54
  5. Мартін А. М. Реалізація особистісно орієнтованого навчання на уроках природознавства. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій: Видавничий дім «Гельветика» 2022. Вип. 50. Том 1. С.18–21. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2022/50.1.3
  6. Мартін А. М. Упровадження здоровязбережувальних технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. Випуск 205. С.129–133. DOI: 10.36550/2415-7988-2022-1-205-129-133
  7. Мартін А. М. Дослідницька діяльність як спосіб стимулювання пізнавальної активності молодших школярів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. Випуск 204. С. 201–204. DOI: 10.36550/2415-7988-2022-1-204-201-204 https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/issue/view/26/37
  8. Мартін А. М. Проєктування освітнього процесу: від традицій до сучасних трансформацій. Наукові записки. Кіровоградського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск 194. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.  Винниченка, 2021. С. 154–158. DOI:10.36550/2415-7988-2021-1-194-154-158 https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/issue/view/17/23
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись