Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
Студентська наука на факультеті

Студентська наука на факультеті

На факультеті історії, бізнес-освіти та права Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка 14 травня 2025 року відбулися науково-практична конференція здобувачів вищої освіти: «Discĕrе ne cesses» та відзначення грамотами  і подяками найактивніших студентів, які мали досягнення у науковій роботі. На конференції здобувачі бакалаврського та магістерського освітньо-наукового рівнів вищої освіти представили свої наукові досягнення  у двох секціях.

У першій - «Історія України, етнологія, методика викладання історії» учасники конференції ознайомлені із виступами-презентаціями студентів з етнології, зокрема, про порівняльний аналіз уявлень про відьом в Україні та в Західній Європі; традиційне сприйняття шлюбу і родини в історичному контексті поляків, чехів, словаків, лужичан;  традиції, заняття, побут азербайджанців;   особливості японської сексуальної культури.

Українська історична тематика представлена доробками студентів про звичаєве право як основний елемент у системі нормативно-правового регулювання суспільних відносин війська Запорізького в період національно-визвольної революції 1648–1676 рр.; спроби впровадження гетьманом Данилом Апостолом реформ на території України в першій половині XVIII ст.; висвітлення образу Т. Шевченка на сторінках журналу «Шершень»; як С. Петлюра оцінював Українську революцію 1917–1920 років на основі його праці «Московська воша»;  відображення політичних репресій у радянській Україні в 1930-х на сторінках Львівської газети «Діло»; територіально-просторову локалізацію найбільшої танкової битви червня 1941-го року; проблеми та перспективи впровадження евтаназії в Україні.

Методичний аспект вивчення історії в школі студенти висвітлили в повідомленнях про інтерактивні форми навчання при викладанні інтегрованих уроків з історії в Новій українській школі; методичні принципи Нової української школи у роботі з джерелами на уроках історії в 6 класі; ментальні карти як ефективний інструмент візуалізації навчального матеріалу на уроках історії.

Друга секція «Всесвітня історія» охоплювала виступи студентів з історії стародавнього світу, зокрема, про водну стихію в міфах Стародавнього Єгипту та Месопотамії  як основу  політичної легітимності; дешифрування клинопису – найдавнішої системи письма цивілізації Дворіччя. 

Середньовічний період в історії представлений роботами на такі теми: Раймунд Луллій як середньовічний передвісник штучного інтелекту; виховання дітей у середньовічній Європі; соціальна структура та управління середньовічного монастиря.

Модерний час висвітлений у статті про зародження феміністичних теорій в Європі на основі діяльності Олімпії де Гуж та Мері Волстонкрафт.

Новітній період представлений повідомленнями про особливості дипломатичних рішень Ялтинської та Потсдамської конференцій щодо територіальних змін Польщі ; про операцію в Затоці Свиней, яка стала ключовою подією холодної війни, що вплинула на відносини між США, Кубою та СРСР;  атаку аргентинських літаків англійського флоту під час Фолклендської війни 1982 року; жіночі обличчя російсько-української війни: Яна Зінкевич, Аліна Михайлова.

Правознавчий аспект презентований дослідженням про особливості роботи з  джерелами правової інформації на практичних заняттях курсу «Основи правознавства».

Теми доповідей викликали зацікавлення в учасників конференції: шляхом запитань уточнювалась окрема інформація, додатково розглядались дискусійні проблеми, висловлювались власні думки щодо окремих положень виступів.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись