Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Тестовий контроль знань студентів у лабораторному практикумі з «механіки»

Людмила Кулик, Анна Ткаченко

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

(Черкаси)

Насьогодні у вищих навчальних закладах України активно впроваджується тестова технологія контролю знань студентів як ефективна сучасна педагогічна технологія, оскільки, як показує практика європейських країн, вона сприяє мобільності студентів та вирізняється забезпеченням рівності умов проведення контролю, об’єктивності і незалежності оцінювання їх навчальних досягнень.

Аналіз останніх наукових досліджень і публікацій переконливо доводить, що важливою умовою підвищення якості фізико-математичної та технологічної освіти є удосконалення організації і проведення контролю знань та умінь студентів із загального курсу фізики, зокрема, виникла необхідність створення тестової дидактичної системи контролю для реалізації контрольно-оцінювальної компоненти навчально-пізнавальної діяльності студентів з кожної навчальної дисципліни загального курсу фізики (механіки, молекулярної фізики, електрики і магнетизму тощо), а саме: тестовий експрес-контроль; тестові тематичні контрольні роботи; тестові завдання для вхідного і підсумкового контролю знань студентів під час проведення лабораторного практикуму; комплексні контрольні роботи для перевірки залишкових знань (ректорські ККР); банк тестових завдань для проведення комплексного державного екзамену з «Фізики та методики її викладання» для бакалаврів напряму підготовки 6.040203 Фізика.

Орієнтуючись на складові структури навчального процесу у ВНЗ нами виокремлено контрольно-оцінювальну компоненту (як поєднання контрольно-регулюючої та  оціночно-результативної компонени) навчально-пізнавальної діяльності студентів, яку ми реалізовуємо у лабораторному практикумі з навчальної дисципліни «Механіка» у рамках поточного контролю знань студентів з використанням тестових завдань. Контрольно-оцінювальна компонента передбачає систематичне одержання викладачем зворотньої інформації про хід навчально-пізнавальної діяльності студентів під час підготовки та виконання ними лабораторних робіт. Нами розроблено та запроваджено у лабораторний практикум з навчальної дисципліни «Механіка» завдання студентам для самоконтролю у вигляді 10 запитань та 10 тестових завдань для вхідного і підсумкового контролю знань студентів. Завдання для самоконтролю допомагають студентам зорієнтуватися в тому об’ємі теоретичного матеріалу, знання якого допоможуть їм у виконанні лабораторної роботи. Тестові завдання для вхідного контролю передбачають знання студентами основних фізичних понять, фізичних величин чи фізичних явищ, які досліджуються. Тестові завдання для підсумкового контролю передбачають знання студентами фізичних теорій і законів, що описують досліджувані явища та встановлення взаємозв’язку досліджуваної величини з іншими фізичними величинами. Однією із умов допуску студента до виконання лабораторної роботи є проходження ним тесту для вхідного контролю та захисту роботи – проходження ним тесту для підсумкового контролю (не менше 60% правильних відповідей). Всі тестові завдання внесені у систему MOODLE, яка дає можливість студенту вибору місця і часу проходження тестів (тобто тестування проходить в режимі дистанційного навчання); календарні дати проходження тестів узгоджені з термінами проведення лабораторних робіт; набрані студентом бали при проходженні тестових завдань викладач сумує з його балами за інші види діяльності у лабораторному практикумі.

Завдання для самоконтролю і тестові завдання для вхідного та підсумкового контролю знань студентів до лабораторних робіт з навчальної дисципліни «Механіка» апробовані студентами фізичних, математичних, інженерних та природничих спеціальностей Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Як показує практика, така форма контролю знань студентів значно економить час, відведений на допуск студентів до виконання та захист ними лабораторної роботи, дає можливість здійснювати аналіз помилок кожного студента, оперативно оцінювати хід вивчення ними теоретичного матеріалу, коригувати їхню навчально-експериментальну діяльність та надавати рекомендації для подальшої роботи. 

Додати коментар

Коментарі   
0 # Грищенко Владислав 19.10.2016, 23:30
Стаття актуальна на наш час, так як тестова форма і правда економить час і дає можливість краще опрацювати велику кількість матеріалу і підвищити ефективність праці.
Відповісти
0 # Хомутенко Максим 19.10.2016, 22:39
Інноваційно, актуально, цікаво!
Відповісти
0 # Бензенко Тетяна 19.10.2016, 18:16
Так як тестові завдання на сьогодні поширений вид контролю знань, автор пропонує хід створення тестових завдань.
Відповісти
0 # Лолита 19.10.2016, 13:26
Тестовий контроль як засіб оптимізації навчального процесу одержав у вузах широке розповсюдження. Одже статя на сьогоднішній день є актуальною
Відповісти
0 # Анна 19.10.2016, 12:39
Тестове опитування є багатофункціона льним. Воно дозволяє швидше зрозуміти, як далі працювати з тією чи іншою дитиною, а також допомагає викладачеві скоректувати навчальний курс.
Відповісти
0 # Левченко Людмила 19.10.2016, 11:58
Стаття присвячена актуальній проблемі тестової діагностики знань студентів під час виконання лабораторного практикуму.
Відповісти
0 # Софія 19.10.2016, 11:37
добре
Відповісти
0 # Alice 19.10.2016, 11:36
+
Відповісти
0 # Антон 18.10.2016, 10:44
Дана конференція є актуальною на сьогоднішній день. Вона мені дуже сподобалась.
Відповісти
0 # Володимир 18.10.2016, 10:44
Мені дуже сподобалась конференція томущо ця проблема є актуальною на сьогоднішній день...
Відповісти
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись