Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Звіт про результати педагогічної практики

5 березня 2021 року в режимі Zoom-конференції за участі студентів магістрів першого року навчання заочної та денної форми, методистів з біології Н.А. Калініченко та Г.В. Дефорж а також заступника декана з навчально-методичної роботи ПГФ Н.М. Маслової, було проведено звітну конференцію із проходження педагогічної практики.

Усі учасники були активними і радо ділилися своїми напрацюваннями, отриманими сертифікатами підвищення кваліфікації під час проходження педагогічної практики, застосованими методами, прийомами, засобами в умовах дистанційного навчання, тощо.

Кожен учасник конференції презентував свою роботу, захищав, доповнював, задавав питання.

Всі доповіді та робота студентів були позитивно оцінені.

Проходила педагогічну практику та виконувала обов’язки класного керівника з 01.02.2021 по 26.02.2021 у комунальному закладі "Навчально-виховний комплекс - Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів №26 – дошкільний навчальний заклад-дитячо-юнацький центр "Зорецвіт" Кіровоградської міської ради". На період практики я була закріплена за 10-Б класом.

Кабінет з біології в школі обладнаний всім необхідним для проведення уроків. В ньому зібрано безліч плакатів, таблиць, схем, муляжів, іншої наочності. Це дало змогу проводити уроки біології без труднощів. Є мультимедійна дошка.

Мною було проведено 10 уроків з біології у 10 - Б класі

Уроки в своєму класі я проводила відповідно до календарно-тематичного планування. Якщо говорити за перший дистанційний мій урок біології, то можна сказати, що він пройшов добре. Передумовою цього був добре спланований урок, розроблений план-конспект уроку та хороший настрій і бажання провести урок, попрацювати з учнями. Все було продумано до дрібниць. Також мій емоційний стан залишався таким же спокійним, урівноваженим, як і зазвичай. Це допомогло на уроці не переживати, бути веселою, щирою. Матеріал був викладений повністю, етапи уроку були дотримані. Всі інші уроки, проведенні мною, пройшли також на відмінно. Я намагалась зробити свої уроки цікавими, різноманітними, використовувала ряд різних прийомів, методів, засобів наочності та майже завжди використовувала інноваційні технології навчання. Плани-конспекти уроків завжди перевіряла вчитель біології Надія Леонідівна, вона давала певні рекомендації, та настанови. Також затверджувала конспект уроку мій груповий методист Калініченко Н.А.

Під час дистанційної практики мені вдалось провести декілька типів уроків. Це урок засвоєння нових знань; комбінований урок; урок застосування знань, умінь та навичок; урок контролю та оцінювання знань.

Під час проведення уроків я завжди застосовувала наочність. Це були демонстрування плакатів, схем, малюнків, таблиць муляжів, а також відеороликів та слайдів презентації.

Також під час практики я провела разом з Пінчук Марією Олександрівною профорієнтаційний захід у 11-му класі, під час якого учнів було ознайомлено з Центральноукраїнським державним педагогічним університетом, зокрема природничо-географічним факультетом. Показано світлини та відеоролик з польових практик, університетських буднів тощо. Свій 10-Б клас я також ознайомила з профорієнтацією, був проведений профорієнтаційний захід «Твоя майбутня професія - твій вибір».

Можна сказати, що вся позакласна робота в повній мірі була виконана.

За час проходження практики проблем у мене не виникало. Як висновок можу сказати, що педагогічна практика мені сподобалась. Адже я відчула на собі, що таке вести повноцінний дистанційний урок. Зрозуміла, як потрібно вести себе з учнями. Все, що я вчила під час методики викладання біології, я змогла втілити в життя. Також мені допомогли знання з біології, які я отримала в університеті. Проводила уроки різних типів, застосовувала різноманітні цікаві прийоми, методи на уроках, застосовувала інноваційні технології. Вважаю, що це вдалося.

Студентка БХ20М    Язан Анастасія

Педагогічну практику проходила у Комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс Спеціалізований Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів №26 – дошкільний навчальний заклад-дитячо-юнацький центр «Зорецвіт» Кіровоградської міської ради» у період з 01 лютогопо 25 лютого 2021 року.

За 4 тижні було проведено 10 уроків з теми: «Спадковість і мінливість», таких типів: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок; комбінований урок; урок контролю та корекції знань, умінь і навичок.

Завдання були розміщені на платформі GOOGLE CLASSROOM: Дистанційне вивчення біології «Спадковість і мінливість» 10 клас.

Мною був проведений один позакласний захід серед учнів 10-А та 10-Б класів. Формою проведення був урок-вікторина «Зоряний час», учні ділилися на 3 команди, змагання проводилися у формі брейн–рингу, включаючи конкурс «Чорна скриня», в якому учасники команд по черзі відгадували предмет, що описується.

Також я пройшла курс підвищення кваліфікації «Дистанційне вивчення – прості вхід та вихід», на якому поглибила знання із використання і застосування інтерактивних технологій, різноманітних методів та засобів проведення цікавих уроків із біології.

Педагогічна практика дала мені можливість:

1) закріпити й поглибити знання з методики викладання біології,

2) застосувати теоретичні та практичні знання, які я здобула в університеті;

3) навчитися розробляти різноманітні за формою уроки, використовувати різні методи та прийоми, в залежності від рівня знань учнів; користувалися мультимедійною дошкою;

4) навчитися проводити виховні та позакласні заходи, які зацікавлюють учнів;

5) навчитися помічати свої помилки, які були допущені на уроках, позакласних заходах та швидко їх виправляти і доводити все до успіху.

Отже, можна сказати, що практика пройшла на високому навчально-методичному рівні.

Хоча вона проходила в дистанційному режимі, на превеликий жаль, не вистачало живого спілкування з учнями.

Студентка БХ20М    Пінчук Марія

Педагогічну практику проходила в Комунальному закладі «Ганнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – центр позашкільної освіти» Ганнівської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області з 01 лютого по 26 лютого 2021 року в очно- дистанційній формі в зв’язку з карантинними умовами в нашій країні. Директором освітнього закладу є Корнюша Марія Петрівна. Практику проходила у 10-11 класі, класним керівником була у 11 класі. Маю стаж – 21 рік роботи, фахову й методичну підготовку.

У школі створено всі умови для проходження практики. Обладнаний кабінет біології, в якому зібрано матеріали з біології: посібники, журнали, конспекти, відеопрезентації, макети, плакати, мікропреперати, мікроскопи і безліч квітів. Під час практики провела 2 уроки (один у 10 класі, один у 11 класі), 1 позакласний виховний захід та 1 профорієнтаційний захід. Виконуючи обов’язки вчителя я проводила уроки біології згідно розкладу.

В період проходження практики аналізувала свою роботу вчителя та діяльність учнів під час уроків та в позаурочний час. За цей час виготовила наочні матеріали до уроків, перевіряла зошити та щоденники, а також допомагала на уроках учням, які відставали в навчальні від інших. На перервах проводила з учнями хвилинки-цікавинки для розвитку в учнів уваги, мислення, пам’яті, спритності та витривалості. Також здійснювала виховні бесіди, конкурси, екскурсії. Провела тиждень біології.

В своїй роботі застосовувала інноваційні технології на розвиток творчих здібностей учнів, такі як:

  • Технологію шести капелюхів мислення Едварда Де Боно.

Сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одне і те ж проблемне питання з 6 незалежних одна від одної точок зору.

  • Хмарини слів.

Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об'єкта і змушує їх зосередиться на вивчені матеріалу. Хмара містить в собі як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження - сам текст. Хмара слів краще запам'ятовується.

  • Ментальні карти.

Ідеально підходять для використання на уроках, можуть бути застосовані у будь-яких видах завдань, залучають учнів різного віку до активного творчого мислення, організації й вирішення проблем. Гнучкість цих карт дозволяє розглядати будь-яку тему або навчальне питання.

  • Прийом «Фішбоун».
  • Кубик Блума.
  • Коло Вена.

Також, на уроках біології використовую наступні педагогічні прийоми:

  • «Так-ні», «Пізнай мене», «Загадкова торбинка», «Словограй», «Знайди зайве», «Сніжна грудка», «Шерлок Хомс», «Лото», «Ланцюжок», «Знайди помилку».

Творчі вправи та завдання надзвичайно зацікавили учнів, які з великим задоволенням виконують їх. Наприклад: На транспорт доводиться від 15% до половини забруднень залежно від країни, вигляду транспорту і власне способу забруднення.

Проведіть дослідження. Скільки машин кожної групи проїдуть протягом 10 хвилин біля школи, домівки та обчисліть кількість шкідливих речовин, які потрапили в повітря. Відомо, що один автомобіль, в середньому, за 4 години роботи продукує 0,17 кілограмів викидів. Визначте масу викидів, якими «збагатилось» повітря біля школи, якщо в період з 8 до 12 години проїхало 14 автомобілів. Біля території школи час проїзду тривав 20 секунд.

Отже, я вважаю, що інноваційні технології розвивають креативне, творче бачення в учнів, прояв кмітливості – здатність досягати мети, знаходити вихід з безвихідної ситуації. Формується доброзичливе ставлення до опонента, учні вчаться працювати у команді, що на даний час є актуальним.

Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням беруть участь у позакласних виховних заходах, проявляючи зацікавленість та активність при цьому. Орієнтовні напрямки виховної роботи, які я застосовувала під час практики:

  • Взаєморозуміння.
  • Творчий підхід.
  • Толерантність.
  • Формування учнівського колективу.
  • Співпраця з батьками.

Висновок: я виконувала обов’язки вчителя, а це велика відповідальність за те, щоб дати учням знання, доступні для їх розумового, фізичного і психічного розвитку. Але, надзвичайно важливим є також виховна, позаурочна робота з учнями. Проведення різноманітних заходів, під час яких потрібно чітко розробити план його проведення, роздати учням слова, які дійсно можуть відкрити особистість кожного учня, прослідкувати, щоб вони їх вивчили, а потім правильно, цікаво і красиво провести свято, тому що захід планується провести за участю усіх учнів 11 класу. Потрібно зацікавити кожного.

На мою думку, ця педагогічна практика для мене Педагогічна практика є важливим компонентом під час підготовки освітнього рівня Магістр. Вона корисна, тому що сприяє формуванню і закріпленню інтересу до професії вчителя, а також формує педагогічних здібностей. (Далі переробити в такому стилі, як я виділила зеленим. Тобто не від першої особи) Навчилася працювати використовуючи різні платформи та додатки, які покращують викладання матеріалу під час дистанційного навчання. Це: GOOGLE CLASSROOM, HUMAN ШКОЛА, MOODLE, i LEARN та інші. Ефективності роботи в класі сприяло те, що я змогла знайти спільну мову з дітьми – це вважаю найбільшим своїм досягненням, здобутим під час проходження практики.

Недоліки в навчально-виховній роботі вчителя я не помічала. Можу добре організувати клас до роботи, керую дисципліною, цікаво, доступно і зрозуміло пояснюю навчальний матеріал, при цьому використовуючи наочність, враховую вікові та індивідуальні особливості учнів, а також зацікавлюю і залучаю до роботи кожного учня в класі.

Студентка БХ20М-З   Катеринюк Ірина

Проходила практику в "Навчально-виховне об'єднання № 6 "Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання "Натхнення" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області" у період з “01” лютого до “26” лютого 2021року. За період практики встигла провести 10 уроків у 10- В класі. Була присутня на онлайн уроках вчителів біології, спостерігала як вони проводять уроки в дистанційному режимі, а також які методи вони застосовують, щоб досягти гарних результатів навіть на відстані

Відвідувала уроки, долучалася до блогів різних вчителів, спостерігала як вони проводять уроки в дистанційному режимі. Навчилася професійно писати конспекти уроків різних типів на різні теми та створювати гарні та цікаві презентації, які робили урок продуктивнішим. Також під час практики новинкою було створювати завдання на Google платформі та проходження курсу з підвищення кваліфікації. Навчилась створювати сценарії позакласних, профорієнтаційних заходів на уроках біології.

Під час практики навчилася використовувати різні методи на уроках біології такі як:

  • практичні
  • словесні
  • наочні

Такі методи дуже прості і зручні для використання. Також на уроках біології доречним було використовувати самостійну роботу учнів з підручниками, презентаціями, проєктами. Дуже гарно учні запам’ятовують матеріал коли самі розробляють проєкти чи презентації. Під час практики в своїх конспектах я також запроваджувала різні прийоми на уроці:

  • організаційні
  • технічні
  • логічні

Саме логічні прийоми дають змогу самостійно знаходити потрібний матеріал і завдяки грі краще і цікавіше вивчати предмет такий як біологія.

Отже, можна підвести підсумок, що практика дала можливість спробувати себе в ролі вчителя і ще раз переконатися, що я на правильному шляху і дійсно вибрала правильну професію. Професія вчителя дуже потрібна і незамінна.

Позитивна сторона практики говорить про те, що під час перебування в ролі вчителя можна дійсно зрозуміти всі компетентності і обов’язки професії. Також навчаєшся багато чого нового, спостерігаючи за вчителями зі стажем для себе береш щось цінне, яке можна буде за практиці застосувати. Ці ж самі прийоми, методи, схожі завдання чи приклади.

З негативної сторони хочеться виділити, що мало часу виділяється на практику. На практиці набуваєш більше знань умінь та навичок ніж під час навчання.

Загалом, можна сказати, що практика дала мені великий урок для подальшої роботи в школі. Навчила мене правильно, грамотно оформляти документи та дала можливість навчати учнів по-різному, навіть в дистанційному режимі, але найкраще, як для мене, коли відбувається контакт учнів і дітей наживо.

Студентка БХ20М-З   Петрушко Анастасія

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись