Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Делегація ЦДУ на Українському форумі якості освіти UQAF-2024: нові підходи до акредитації та та виклики сьогодення

25-26 вересня на базі НУБіП України пройшов Український форум якості освіти UQAF-2024, організований Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти. У ньому брали участь понад 800 учасників із багатьох регіонів України. Від ЦДУ імені Володимира Винниченка на форумі були присутні завідувачка відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти Подопригора Н.В., заступник начальника навчального відділу Плющ В.М., уповноважена особа з питань акредитації та ліцензування освітньої діяльності Панченко О.П.

Учасники форуму ознайомилися зі зразковими практиками проходження акредитації закладами вищої освіти України.

2

Серед спікерів форуму були й голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак, співзасновник Української студентської ліги Кирило Демченко, президент Національного університету «Києво-Могилянська академія» Сергій Квіт, заступниця голови Нацагентства Наталія Стукало.

Ключовою тезою Форуму стала фраза Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука: «Освітній процес це не обмін інформацією, а обмін енергією всіх учасників освітнього процесу». Зокрема, він наголосив, що сьогодні важливо підтримати принцип «наука – освіта – безпека».

Акредитація освітніх програм переходить на зміст і якість освіти, бо саме вони є основними показниками якості випускника університету, який буде конкурентним на ринку праці.

Наразі необхідно приділяти більше уваги співпраці закладу освіти з бізнесом та роботодавцями.

Також Голова Парламенту у своєму виступі зазначив, що перед нами стоять виклики й завдання щодо гармонізації законодавства України та ЄС у сфері освіти й науки. І ці зміни значущі передусім для нас, адже освіта важлива для майбутнього України.

Закон України «Про застосування англійської мови в Україні» від 04.06.2024 № 3760-ІХ відкрив шлях до міжнародного майбутнього та активного впровадження міжнародної інтеграції в освітній процес.

3

Наостанок Руслан Стефанчук акцентував увагу на питанні застосування штучного інтелекту в освіті й на тому, як він може слугувати покращенню якості навчання.

Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, зосередив свою увагу на тому, що в центрі освітнього процесу повинна бути творча особистість.

4

У своїй промові міністр наголосив на тому, що за нинішніх умов у вищій освіті вкрай потрібно утримати в країні студентів та науково-педагогічних працівників, повернути додому тих, хто змушений був виїхати за кордон.

Оксен Лісовий також окреслив і проблеми, з якими наразі стикнулися заклади освіти: неефективний менеджмент, слабка матеріально-технічна база, низька культура організації роботи, зниження престижності роботи науково-педагогічних працівників.

На найближчий час напрямками реформування освіти будуть:

1. Суб’єктивність студентів (усвідомити себе як суб’єкта освіти, вибір освітніх компонентів, участь у грантових програмах, грантах на навчання від держави).

2. Розвиток сучасних університетів, які відповідатимуть високим стандартам науки.

Міністр також зазначив, що на шляху реалізації реформ є проблеми, зокрема, велика кількість університетів тоді, як загальна кількість випускників зменшується. Міністерство працюватиме в напрямку посилення конкурентоспроможності вітчизняних університетів.

У межах форуму були проведені дискусії з таких питань:

«Майбутнє освіти в Україні», модератором зустрічі був Андрій Бутенко, Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти;

5

«Новий дизайн системи зовнішнього забезпечення якості в Україні» (Спікери: Сергій Бабак, Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій; Михайло Винницький, заступник Міністра освіти і науки України; Кирило Демченко, співзасновник Української Студентської Ліги; Сергій Квіт, президент Національного університету «Києво-Могилянська академія»; Наталія Стукало, заступниця Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти);

6

«Modern Trends and Challenges in Higher Education in Europe» (Модератор: Наталія Стукало, заступниця Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Спікери: Vesna Dodiković-Jurković, CEENQA President, Assistant Director of Croatian Agency for Science and Higher Education (ASHE) Henning Schafer, ZEvA (Germany) Managing Director Patrick Van den Bosch, ENQA Board Member & Treasurer, Head of the Flemish Higher Education Council – Quality Assurance (VLUHR QA) Nataliia Stupnytska, Head of Democratization Good Governance, Rule of Law and Human Rights Component of the OSCE Support Programme for Ukraine Heloise Marmouset-De La Taille, University and scientific cooperation attaché, Institute Francias Ukraine

«Сучасна модель університету: стратегічна роль і вимоги доби» (Модератор: Олена Єременко, заступниця Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Спікери: Поліна Гомбалевська, президентка Української асоціації студентів Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти України Олександр Саврук, декан Києво-Могилянської бізнес-школи Микола Трофименко, ректор Маріупольського державного університету Микола Фролов, в.о. ректора Запорізького національного університету);

«IT в управлінні внутрішніми системами забезпечення якості» (Презентація кращої практики від Вінницького національного технічного університету, Житомирського державного університету імені Івана Франка, Національного технічного університету України, «Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського»);

«Інтернаціоналізація у вищій освіті: можливості та виклики для системи забезпечення якості освіти» (були розглянуті найкращі практики від україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» та Хмельницького національного університету);

7

«"Освітній прорив" під час війни» (Презентація найкращої практики від Луцького національного технічного університету та Національного університету «Києво-Могилянська академія».

Другий день Форуму розпочався з панельних дискусій, на яких було порушено актуальні теми організації роботи університетів в умовах сучасних викликів:

«Адаптація ролі університетів до потреб воєнного часу й післявоєнної відбудови економіки України» (Модератор: Богдан Моркляник, заступник Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Спікери: Іван Гаврилюк, перший заступник Міністра оборони України, генераллейтенант Андрій Вітренко, заступник Міністра освіти і науки України Володимир Мірненко, директор Департаменту військової освіти і науки Міністерства оборони України Фархад Фархадов, заступник Міністра у справах ветеранів України Федір Шандор, завідувач кафедри соціології та соціальної роботи Ужгородського національного університету, керівник Центру ветеранського розвитку при Міністерстві у справах ветеранів у Закарпатській області, молодший сержант ЗСУ Інна Ящук, державний секретар Міністерства внутрішніх справ України);

«Формування взаємної довіри між стейкголдерами» (Модератор: Олена Єременко, заступниця Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Спікери: Ілля Бєляк, Голова Експертної ради студентства закладів вищої освіти; Олександр Бондаренко, директор перекладацької компанії ТОВ «Транслател», член ГЕР03-Гуманітарні науки, доцент Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка; Олена Колеснікова, заступниця виконавчого директора Федерації металургів України, Голова комітету з питань сталого розвитку Федерації роботодавців України, членкиня Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Віктор Євдокімов, ректор Державного університет «Житомирська політехніка»; Ольга Шаповал, виконавча директорка громадської спілки «Харківський кластер інформаційних технологій» (Kharkiv IT Cluster));

«Реформування юридичної освіти» (Модератор: Микола Стефанчук, Народний депутат України, Спікери: Юлія Гришина, Народна депутатка України; Наталія Кузнєцова, академік Національної академії правових наук України; Іван Назаров, заступник Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Олександр Петришин, Суддя Конституційного Суду України; В’ячеслав Толкованов, Головний експерт з питань євроінтеграції, компонент «Підтримка процесу євроінтеграції у секторі юстиції» проєкту ЄС «Право-Justice»; Артем Шаіпов, юридичний радник Програми USAID «Нове правосуддя»);

8

Проблематика: питання реформування юридичної освіти України в останні десятиріччя були порушені неодноразово, назріли та потребують нагального вирішення.

Для цього була створена Робоча група, яка порушила пласт проблем, покликаних переглянути й привести юридичну освіту до сучасних умов.

 

«Роль вищої освіти для сталого розвитку: кращі агроекологічні практики» (Модератор: Наталія Стукало, заступниця Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Спікери: Роман Василишин, професор Національного університету біоресурсів і природокористування України, заступник голови ГЕР 20 - Аграрні науки та продовольство; Оксана Тонха, проректорка з науково-педагогічної роботи Національного університету біоресурсів і природокористування України; Микола Цвіліховський, декан факультету ветеринарної медицини Національного університету біоресурсів і природокористування України, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти);

«Імплементація законодавчих змін та стандарти вищої освіти» (Модератор: Леонтій Шипілов, керівник відділу супроводу разових рад та аналітики Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Спікери: Володимир Бахрушин, член Сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України; Богдан Моркляник, заступник Голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти);

«Тренінгова програма UAS QA Pool» (Модератор: Олександр Хименко, керівник секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Презентація кращої практики від Української асоціації студентів);

«Університет в умовах війни: долання викликів» (Модератор: Олександр Длугопольський, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Презентація кращої практики від Національного університету оборони України та Таврійського державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного);

9

«Цифрова трансформація освітньої діяльності українських університетів» (Модератор: Олександра Осіюк, заступниця керівника секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Презентація кращої практики від SoftServe Державний університет "Житомирська політехніка" Запорізький державний медико-фармацевтичний університет та Черкаський державний технологічний університет).

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись