Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ВІЗУАЛЬНО-ЦИФРОВОГО ПІДХОДУ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ВЕБ 3.0

Державний вищий навчальний заклад

«Донбаський державний педагогічний університет»

Чернишов Сергій

Запровадження інновацій у освітній процес вищої школи передбачає створення відповідних освітніх середовищ, які могли б забезпечити ефективність їх використання. Особливого значення ця проблема набула сьогодні, коли майже вся система освіти вимушена перейти на дистанційну форму навчання.

Наше дослідження показало, що проблема використання цифрових засобів навчання в освітньому процесі закладів вищої освіти розкрита в працях вчених-педагогів достатньо всебічно. Проте, підготовці майбутніх учителів трудового навчання особливо до викладання трудового навчання/технологій за допомогою цифрових засобів навчання в їх роботах приділена недостатня увага, зокрема проблемі використання візуально-цифрового підходу та технологій Веб 3.0.

Отже, відомо, що створенням інформаційно-освітнього середовища (ІОС) характеризується використанням комплексу цифрових засобів спілкування між учасниками освітнього процесу і цифрових засобів роботи з інформацією (навчальними матеріалами). Ефективність такого навчання за допомогою використання візуально-цифрового підходу та технологій Веб 3.0 обумовлена наступним.

1. Візуально-цифровий підхід є результатом інтеграції двох підходів: візуального і цифрового, де перший передбачає активне використання наочностей для супроводу будь-яких видів освітньої діяльності, а другий – залучення цифрових технологій і засобів для активізації пізнавальної діяльності молоді [2; 3].

2. Оскільки сьогодні молодь постійно має доступ до Інтернету через власні мобільні пристрої, то слід розглядати технології Веб 3.0 як близький для неї інструмент підтримки професійної підготовки.

3. В інформаційному суспільстві обсяг інформації подвоюється уже менше, ніж за два роки. Очевидно, що в таких умовах використання потенціалу цифрових технологій в контексті парадигми Освіта 3.0 є надзвичайно важливим заходом.

Нами встановлено, що створення ІОС професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання/технологій на засадах візуально-цифрового підходу та технологій Веб 3.0 забезпечується використанням платформи Mооdlе, введенням в межах нормативних навчальних дисциплін методичної підготовки відповідних додаткових тем і завдань методичного спрямування, використанням засобів віртуальної й доповненої реальності, а також віртуальних майстерень.

1. Платформа дистанційного навчання Moodle орієнтована, насамперед, на організацію взаємодії між викладачем й студентами, хоча й уможливлює організацію традиційних дистанційних курсів, а також підтримку очного навчання [1; 4].

2. Введення в межах нормативних навчальних дисциплін «ІКТ» та «Методика трудового навчання» тем, пов’язаних з використання хмарних технологій у професійній діяльності вчителя в умовах НУШ забезпечує підготовку майбутніх вчителів до формування в учнів ключових і предметних компетентностей за допомогою сучасних засобів.

3. Доповнена реальність (Augmented Reality, AR) є поєднанням реального світу і додаткових даних, «вмонтованих» у поле сприйняття [5]. Доповнена реальність забезпечує навчанню використанню на уроках трудового навчання/технологій 3D симуляції об’єктів чи процесів.

4. Віртуальні майстерні за допомогою мережевих сервісів Інтернет дозволяють організувати ефективну самостійну роботу студентів на основі власної активності. Однією з таких є програма «Мережеві сервіси для організації навчальної діяльності учнів під час уроків трудового навчання» (https://sites.google.com/site/setevyeservisy2/home), яка спрямована на розширення і поглиблення знань, що сприяють вирішенню дидактичних і методичних завдань трудового навчання/навчання технології.

Отже, створення ІОС професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання засобами візуально-цифрового підходу та технологій Веб 3.0 забезпечує суттєвий вплив на мотиваційну, когнітивну й діяльнісну складові готовності майбутнього вчителя трудового навчання до викладання навчальних предметів технологічної освітньої галузі.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Демченко М. О. Використання платформи Moodle у професійній підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Scientific discussion (Praha, Czech Republic). VOL 1, No 19, (2018). P. 24–28.

2. Житєньова Н. В. Принципи візуалізації як основа дидактичного дизайну. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education», 2017. Вип. 3(11). С. 11-14.

3. Литвинова С. Г. Віртуальний клас як комп'ютерно орієнтоване навчальне середовище вчителя загальноосвітнього навчального закладу. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. №2 (22). URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331/387 (дата звернення 20.08.2022).

4. Система дистанційного навчання студентів MOODLE. URL: http://ddpu.edu.ua:9090/moodle/ (дата звернення: 21.03.2022).

5. Augmented Reality, AR. URL: https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/dopolnennaja-realnost-ar (дата звернення: 11.08.2022).

Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись