
Навчальний візит виконавців проєкту Erasmus+ до римського університету Tor Vergata (Італія)
Впродовж 18-20 червня 2025 р. у Римському університеті TOR VERGATA (м. Рим, Італія) проходив навчальний візит за програмою проєкту ERASMUS+ KA2 LECTURE-101179602-GAP-101179602 «Впровадження провідних європейських компетенцій у стандарт підготовки вчителів для забезпечення стійкості України», учасником якого є ЦДУ ім. В. Винниченка. Наш університет на цьому заході представляли проректор з наукової роботи, професор Клочек Лілія Валентинівна, професори кафедри математики та цифрових технологій Ріжняк Ренат Ярославович (координатор проєкту), Пасічник Наталія Олексіївна та доцент кафедри математики та цифрових технологій Ботузова Юлія Володимирівна.
Метою візиту було вивчення передового досвіду поглибленого аналізу тематичних досліджень (країн ЄС), бенчмаркінгу, кабінетних досліджень та експертних консультацій.
18 червня професор Antonella Poce коротко ознайомила учасників зустрічі із системою підготовки вчителів у Італії та детально розкрила особливості підходів до формування критичного мислення, навичок критичного читання та написання текстів, що реалізуються в освітніх програмах – модель Verba sequentur.
Були також проведені майстер-класи, присвячені використанню технологій віртуальної реальності (VR) в освітньому процесі. Це стало цінним джерелом практичного досвіду з інтеграції цифрових інструментів, VR і штучного інтелекту (AI) у навчання. Особливе захоплення викликала практична частина: члени проєктної групи занурилися у віртуальні простори музеїв Італії, зокрема музею університету Tor Vergata. Це дало змогу на власному досвіді переконатися у величезному потенціалі новітніх технологій.
19 червня учасники заходу взяли активну участь у кількох змістовних сесіях, присвячених впровадженню цифрових технологій в освіту, зокрема: практичний воркшоп з розгортання Moodle, під час якого учасники ознайомилися з процесом встановлення та налаштування платформи як на локальних, так і на віддалених серверах; VR-сесія «Gauguin Experience», що запропонувала учасникам занурення у світ мистецтва через віртуальну реальність. Цей досвід став прикладом емоційно насиченого сторітелінгу й просування емпатії в освітньому середовищі.
Цього ж дня відбулася гібридна зустріч партнерів проєкту LECTURE у змішаному форматі, де обговорювалися ключові моменти реалізації проєкту. Після цього учасники працювали над обговоренням рамки компетентностей викладача (WP2), зосередившись на груповій дискусії щодо формування сучасного профілю викладача.
Завершила день підсумкова сесія, у межах якої підбили підсумки заходу та обговорили подальші кроки співпраці.
20 червня робота проходила в навчальному закладі I.I.S. Luigi Einaudi (м. Рим , Італія). День був присвячений обговоренню інклюзивних підходів, цифрових технологій та інновацій у шкільній освіті. Учасників ознайомили з цілями та ключовими напрямами проєкту, що стало гарним вступом до подальших виступів студентів PhD університету Ter Vergata:
- Maria Tolaini представила інноваційні підходи до вивчення мов у середній школі на основі принципів Universal Design for Learning. Вона акцентувала на використанні музейного середовища та освітніх технологій для інклюзивного навчання;
- Eliana Torre поділилася досвідом впровадження інклюзивних методик у музеях для розвитку ключових навичок 21 століття (4С: креативність, критичне мислення, комунікація, кооперація), а також цифрових компетентностей, благополуччя та соціальної інклюзії;
- Luca Contardi розповів про освітні практики, пов’язані зі спадщиною, у контексті цифрових інструментів, спільного проєктування й інклюзивного підходу, спрямованого на розвиток життєвих і цифрових навичок у школярів.
Фінальна частина сесії була присвячена методикам і досвіду педагогів школи I.I.S. Einaudi. Учасники ознайомилися з прикладами впровадження освітніх інновацій у шкільне середовище, що стало джерелом практичних ідей для власної роботи.
Захід був насичений змістовною інформацією, натхненними прикладами та активним обміном досвідом між учасниками з різних країн.
![]() |
![]() |
Висловлюємо щиру вдячність організаторам заходу та міжнародним партнерам за надзвичайно цінний досвід, нові можливості та яскраві враження! Центральноукраїнський державний університет ім. В. Винниченка впевнено тримає курс на впровадження освітніх інновацій.