Підсумки І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні проблеми природничої освіти: стратегії, технології та інновації»
24 жовтня 2019 року на базі кафедри природничих наук та методик їхнього навчання природничо-географічного факультету, за підтримки онлайн-платформиЦентральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка завершила роботу І Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми природничої освіти: стратегії, технології та інновації»
Конференція спрямована на розвиток науково-методичних розробок у сфері інноваційного розвитку природничої освіти та визначення основних напрямів підготовки та підвищення кваліфікації вчителів природничих наук в умовах Нової української школи. У рамках конференції було визначено ключові тренди та виклики, які постають перед педагогічною освітою: схарактеризовано перспективи реформування природничої освіти в закладах загальної середньої та вищої освіти; визначено важливість врахування інновацій, стратегій та технологій реформування змісту природничої освіти; обгрунтовано методики та технології управління навчанням, діагностикою оцінювання та контролю рівня компетентнісних та світоглядних досягнень учнів та студентів з природничих наук; наголошено, що врахування досвіду навчання природничих наук в закладах освіти України та зарубіжжя сприятиме розвиткові природничої освіти.
Захід відбувся на базі онлайн-платформи Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка:
- з 14 до 24 жовтня 2019 року – Інтернет-режим обговорення статей;
- 24 жовтня 2019 року з 10.00 до 13.00 години – «Онлайн» виступи.
Учасниками заходу стали наукові лабораторії Інституту педагогіки НАПН України, м. Київ; Комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», м. Кропивницький, Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, а також науково-методичні дослідження кафедр закладів вищої освіти України: Центральноукраїнського національного технічного університету, м. Кропивницький; Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького; Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, м. Дніпро, Херсонського державного університету.
Під час пленарного засідання учасники заходу заслухали доповіді за пограмою конференції:
- "Підготовка майбутніх учителів природничих наук, фізики, хімії та біології в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка" (презентація)
Плющ Валентини Миколаївни – доцента кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, кандидата педагогічних наук, доцента
- "Проблема підвищення ефективності навчання фізики майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти" (презентація)
Гур’євської Олександри Миколаївни – доцента кафедри вищої математики та фізики Центральноукраїнського національного технічного університету, м. Кропивницький, кандидата педагогічних наук, доцента
- "Професійна підготовка майбутнього вчителя інформатики та фізики засобами інформаційно-комунікаційних технологій"
Романенко Тетяни Василівни – доцента кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, м. Черкаси, доктора педагогічних наук, доцента; Манжари Владислава Вікторовича – аспіранта кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, м. Черкаси
- "Використання віртуального планетарію STELLARIUM в освітньому процесі з географії"
Ліскович Олени Володимирівни – доцента кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, м. Миколаїв, кандидата педагогічних наук.
- "Проблема підготовки асистента вчителя (молодшого бакалавра) в освітній галузі природознавства в умовах інклюзивного навчання"
Гнатюк Оксани Володимирівни – доцента кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, м. Умань, кандидата педагогічних наук, доцента
- "Зміст і структура шкільної природничої освіти" (презентація)
Засєкіної Тетяни Миколаївни – заступника директора з науково-експериментальної роботи, провідного наукового співробітника відділу інтеграції змісту загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України, м. Київ, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника
- "Аналіз та сучасні методологічні проблеми викладання аналітичної хімії в процесі підготовки майбутніх учителів хімії та природничих наук" (презентація)
Бохан Юлії Володимирівни – доцента кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, кандидата хімічних наук, доцента
- "Реалізація циклу наукового пізнання засобами навчального фізичного експерименту"
Подопригори Наталії Володимирівни – завідувача кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, доктора педагогічних наук, доцента
- "Формування основних компетеностей в природничих науках на основі міжпредметних зв’язків" (презентація)
Шапран Вікторії Степанівни – вчителя географії та біології Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв)
- "Проблема формування уявлень учнів про природничо-наукову картину світу" (презентація)
Компанієць Зої Володимирівни – вчителя географії та хімії Опорного навчального закладу «Мошоринська ЗШ І-ІІІ ступенів Знам'янської районної ради Кіровоградської області»
- "Формування інтересу учнів до вивчення природничих наук" (презентація)
Царенко Анастасії – студентки ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта (Природничі науки)» природничо-географічного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький
- "Переваги та недоліки навчання курсу “Природничі науки” старшокласників у хмаро орієнтованого освітнього середовища" (презентація)
Кулеба Тетяна – студентки ІІ курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта (Природничі науки)» природничо-географічного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький
Потому відбулося активне обговорення виголошених питань присутніми. Адже саме завдяки тісній і взаємовигідній співпраці вищої та середньої школи, установ, що забезпечують підвищення кваліфікації вчителів можна домогтися розроблення ефективної освітньої програми та відповідного методичного забезпечення викладання природничих наук у Новій українській школі.
- Інформацію надано природничо-географічним факультетом