Команда проєкту «SubGend» успішно завершила Четверту літню школу
З 24 червня до 28 червня 2024 року проходила Четверта літня школа «Тренінг з гендерної рівності» проєкту «Субнаціональна гендерна рівність: баланс цінностей ЄС та українських реалій» (скорочена назва «SubGend») за програмою ЄС Еразмус+ з напрямку Жан Моне.
Цього разу її слухачами стали майже 60 учасників з різних куточків України. Ми раді були вітати представників наших міст: Харків, Маріуполь, Мелітополь, Суми, Чернігів, Київ, Переяслав, Дніпро, Кривий Ріг, Херсон, Кам’янець-Подільський, Запоріжжя, Львів, Хмельницький і, звісно, земляків з Кропивницького. Переважна більшість учасників були науково-педагогічними працівниками закладів вищої освіти. Крім викладачів, слухачами школи стали студенти, вчителі та державні службовці. Заняття в школі офіційно відкрив ректор університету професор Євген Соболь.
Тренінги у школі були організовані дистанційно на платформі Google Meet у вигляді живого спілкування спікерів – Наталі Пасічник, Рената Ріжняка та Катерини Акбаш – з учасниками школи на тематику, що задавалася презентаціями спікерів. Серед таких тем були: проблеми фемінізму та реалізація гендерних проєктів в Україні та в Європейському Співтоваристві, особливості візуалізації даних з гендерної статистики в освіті, гендер у засобах масової інформації, проблеми прихованого навчального плану в системі освіти та гендерного дисбалансу української освіти на національному та субнаціональному рівнях, дискримінації та сексуальних домагань в освіті, причини протидії гендерній рівності в Україні та гендерні аспекти рівності в політико-правовій сфері на національному та субнаціональному рівнях.
Слухачі разом зі спікерами школи протягом 5-ти днів виявляли й вивчали проблеми гендерної рівності у сфері освіти, мас-медіа, на ринку праці, їхні статистичні виміри. Важливо, що при розв’язанні проблем слухачі школи проявили активність, винахідливість, креативність і небайдужість.
Завершальний день тренінгу був присвячений практичному опрацюванню розуміння концепцій «стать» і «гендер», впливу культурного досвіду на сприйняття інших людей, змісту та походженню стереотипів, опрацюванню понять горизонтальної та вертикальної сегрегації.
Кожен слухач після виконання індивідуального завдання, яке передбачало продуктивне відтворення власних напрацювань з гендерної проблематики протягом навчання в школі, отримає сертифікат про підвищення кваліфікації, а також особистий подарунок від спікерів – доступ до посібника «Теоретико-прикладні основи гендерних досліджень» і електронний варіант методичних рекомендацій «Тренінг з гендерної рівності».
При підбитті підсумків школи всі були одностайними – проведена хороша та корисна робота для розуміння гендерних проблем у суспільстві.
Загалом, реалізація основної мети виконання проєкту – популяризація гендерної проблематики та привернення уваги громадськості до просування гендерної рівності та універсального включення гендерних вимірів – продовжується. Команда виконавців проєкту готова до співпраці.