Адаптація освітніх програм до оновлених вимог акредитації
Черговий семінар, організований відділом забезпечення якості та цифрового супроводу освіти, відбувся 31.10.2024 року і був присвячений вивченню питань практичних аспектів акредитації освітніх програм щодо їх структури, змісту та відображення досвіду інтеграції Цілей Сталого розвитку.
Завідувачка відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти Наталія Подопригора представила учасникам семінару детальні методичні рекомендації щодо підготовки до опису критерію 2 «Структура та зміст освітньої програми» Звіту самооцінювання. Вона не лише окреслила загальні вимоги, але й надала конкретні приклади того, як правильно структурувати та описувати різні аспекти освітньої програми.
Особливу увагу було приділено таким аспектам, як відповідність програми сучасним вимогам ринку праці, інтеграція новітніх технологій та забезпечення доступності освіти для різних категорій студентів. Крім того, Наталія Подопригора проаналізувала типові помилки, які допускають гаранти та групи забезпечення при описі освітніх програм, та запропонувала шляхи їх усунення.
Під час своєї доповіді Наталія Подопригора детально зупинилась на типових недоліках, які виявляються при аналізі Звітів самооцінювання щодо критерію 2. Зокрема, вона зазначила, що багато освітніх програм не повністю відповідають вимогам чинного законодавства України, а також не завжди враховують сучасні тенденції розвитку вищої освіти.
Учасники семінару змогли побачити процедуру акредитації освітньої програми як з позицій гаранта так і експертів Національного агентства якості освіти.
Враховуючи особливу увагу суспільства до імплементації Цілей сталого розвитку, проголошених Генеральною Асамблеєю ООН, які орієнтовані на розвиток здобутків, досягнутих у рамках Цілей розвитку тисячоліття, і на завершення реалізації цих завдань Оксана ПАНЧЕНКО (уповноважена особа з питань акредитації та ліцензування відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти) підготувала аналітичні матеріали щодо можливого опису підкритерію 2.9 «Яким чином ОП забезпечує набуття здобувачами навичок і компетентностей направлених на досягнення глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року, проголошених резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 року № 70/1, визначених Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722».
У своїй доповіді вона продемонструвала як кафедри та факультети можуть забезпечити набуття студентами компетентностей, необхідних для досягнення глобальних цілей до 2030 року. Наприклад, при викладанні екологічних дисциплін можна включити проекти, спрямовані на збереження довкілля, а в рамках економічних програм – розробляти бізнес-плани стартапів, які вирішують соціальні проблеми.
Учасники семінару мали змогу не тільки ознайомитися з теоретичними аспектами акредитації, але й обговорити практичні кейси та отримати відповіді на свої запитання. Загалом, захід став важливим кроком у напрямку підвищення якості освітніх програм в університеті.