fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Архів новин природничо-географічного факультету

Обговорення монографії "СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В УКРАЇНІ (40-і роки XVII – 30-і роки XX СТ.)"

11 грудня 2020 року кафедра природничих наук та методик їхнього навчання ЦДПУ ім. В. Винниченка, у рамках співпрації з відділом біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, взяла участь в онлайн-обговоренні дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 "Теорія та методика навчання (фізика)" Головка Миколи Васильовича у формі монографії "СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В УКРАЇНІ (40-і роки  XVII –  30-і роки  XX СТ.)"

Дисертацією є монографія, яку виконано в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України (м. Київ)

Монографія

 

 

Науковий консультант: доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, Ляшенко Олександр Іванович, Національна академія педагогічних наук України, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти.

 Ляшенко

У монографії висвітлено результати дослідження генези теорії і методики навчання фізики в Україні крізь призму соціокультурних, суспільно-політичних та історико-педагогічних детермінант. Обґрунтовано феномен автентичності української методичної думки з фізики як суспільної інституції в пріоритетах національної освіти й педагогіки. Цілісно висвітлено джерела її зародження, особливості становлення, трансформації змісту, методів та організаційних форм навчання фізики. Переосмислено та узагальнено еволюцію наукових поглядів українських учених та педагогів різних часів у вимірах актуальних проблем сучасної методики навчання фізики в Україні.

Монографію адресовано науковцям, викладачам та студентам вищої школи, вчителям, розробникам навчальних програм і підручників з фізики.

В обговоренні дисертаційного дослідження взяли участь наукові працівники відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України:

  • Л.П. Величко – завідувач відділу, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України (головуюча);
  • М.В. Головко – провідний  науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший  науковий співробітник, доцент, заступник директора  Інституту педагогіки НАПН України з наукової роботи (здобувач);
  • Т.В. Коршевнюк – провідний  науковий співробітник,  кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
  • Л.М. Рибалко – провідний науковий співробітник, доктор педагогічних наук, старший  науковий співробітник;
  • Л.В. Непорожня – провідний  науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший  науковий співробітник;
  • В.М. Мацюк – провідний науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка;
  • Т.І. Вороненко – старший  науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук;
  • Д.О. Засєкін – старший  науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук;
  • Ю.С. Мельник – старший  науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
  • В.В. Сіпій – старший науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук;
  • О.Г. Козленко – науковий співробітник відділу;
  • І.П. Крячко  – науковий співробітник відділу;
  • О.С. Нетрибійчук – молодший науковий співробітник відділу,

запрошені представники інших відділів Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, а також науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти України, які працюють у напрямі дослідження споріднених проблем:

Із змістом монографії можна ознайомитись тут.