Обговорення монографії "СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В УКРАЇНІ (40-і роки XVII – 30-і роки XX СТ.)"
11 грудня 2020 року кафедра природничих наук та методик їхнього навчання ЦДПУ ім. В. Винниченка, у рамках співпрації з відділом біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, взяла участь в онлайн-обговоренні дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 "Теорія та методика навчання (фізика)" Головка Миколи Васильовича у формі монографії "СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В УКРАЇНІ (40-і роки XVII – 30-і роки XX СТ.)"
Дисертацією є монографія, яку виконано в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України (м. Київ)
Науковий консультант: доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, Ляшенко Олександр Іванович, Національна академія педагогічних наук України, академік-секретар Відділення загальної середньої освіти.
У монографії висвітлено результати дослідження генези теорії і методики навчання фізики в Україні крізь призму соціокультурних, суспільно-політичних та історико-педагогічних детермінант. Обґрунтовано феномен автентичності української методичної думки з фізики як суспільної інституції в пріоритетах національної освіти й педагогіки. Цілісно висвітлено джерела її зародження, особливості становлення, трансформації змісту, методів та організаційних форм навчання фізики. Переосмислено та узагальнено еволюцію наукових поглядів українських учених та педагогів різних часів у вимірах актуальних проблем сучасної методики навчання фізики в Україні.
Монографію адресовано науковцям, викладачам та студентам вищої школи, вчителям, розробникам навчальних програм і підручників з фізики.
В обговоренні дисертаційного дослідження взяли участь наукові працівники відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України:
- Л.П. Величко – завідувач відділу, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України (головуюча);
- М.В. Головко – провідний науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент, заступник директора Інституту педагогіки НАПН України з наукової роботи (здобувач);
- Т.В. Коршевнюк – провідний науковий співробітник, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
- Л.М. Рибалко – провідний науковий співробітник, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник;
- Л.В. Непорожня – провідний науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
- В.М. Мацюк – провідний науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка;
- Т.І. Вороненко – старший науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук;
- Д.О. Засєкін – старший науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук;
- Ю.С. Мельник – старший науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
- В.В. Сіпій – старший науковий співробітник відділу, кандидат педагогічних наук;
- О.Г. Козленко – науковий співробітник відділу;
- І.П. Крячко – науковий співробітник відділу;
- О.С. Нетрибійчук – молодший науковий співробітник відділу,
запрошені представники інших відділів Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, а також науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти України, які працюють у напрямі дослідження споріднених проблем:
- О.І. Ляшенко – академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України (науковий консультатнт);
- Л.Д. Березівська – директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України (рецензент);
- В.П. Вовкотруб – професор кафедри фізики та методики викладання фізики Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький), доктор педагогічних наук, професор (рецензент);
- В.Д. Сиротюк – професор кафедри теорії та методики навчання фізики і астрономії Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м. Київ), доктор педагогічних наук, професор (рецензент);
- В.І. Ільченко – завідувач відділу інтеграції змісту загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України;
- Т.М. Засєкіна – провідний науковий співробітник відділу відділу інтеграції змісту загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора Інституту педагогіки НАПН України з науково-експериментальної роботи (адміністратор онлайн-конференції);
- М.І. Бурда – завідувач відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор;
- Ю.О. Жук – завідувач відділу моніторингу та оцінювання якості загальної середньої освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, доцент;
- М.Є. Чумак – завідувач кафедри теорії та методики навчання фізики і астрономії Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м. Київ), доктор педагогічних наук, професор
- Н.В. Подопригора – завідувач кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький), доктор педагогічних наук, професор;
- А.М. Кух – професор кафедри фізики Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, доктор педагогічних наук, доцент;
- А.І. Павленко – професор кафедри математики і фізики Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, доктор педагогічних наук, професор;
- І.А. Сліпухіна – професор кафедри загальної та прикладної фізики аерокосмічного факультету Національного авіаційного університету (м. Київ), доктор педагогічних наук, професор.
Із змістом монографії можна ознайомитись тут.