fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Архів новин природничо-географічного факультету

Всеукраїнський науково-методичний семінар «Проблеми становлення інклюзивної освіти: теорія та практика»

25-26 листопада 2020 року студенти природничо-географічного факультету, які навчаються за освітньо-професіною пограмою "Середня освіта (Природничі науки)" другого (магістерського) рівня вищої освіти, взяли учась у Всеукраїнському науково-методичному семінарі: «Проблеми становлення інклюзивної освіти: теорія та практика». Форма проведення – дистанційна, в режимі відеоконференції на платформі Google Meet.

Організатори семінару: Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Уманський державний педагогічний університет  імені Павла Тичини, КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Громадські організації: «Світ компетенцій» (м. Умань), «Одеська обласна організація медико-психологічно-педагогічної допомоги» «Здорове суспільство»» (м. Одеса) та «Особливі діти» (м. Одеса).

00

У відеоконференції взяли участь представники наукових установ, закладів вищої освіти та післядипломної педагогічної освіти, громадських організації  з дев’яти областей   України (Вінницької, Тернопільської, Хмельницької, Київської, Одеської, Запоріжської, Кіровоградської, Донецької, Черкаської) – фахівці, які працюють у напрямі розв'язання проблем із становлення інклюзивної освіти в Україні.

Тематика заходу зорієнтована на обговорення проблем роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби від раннього втручання – початкового етапу впровадження інклюзії, до проблем підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін в умовах упровадження реформ інклюзивної освіти в Україні.

Програма семінару

Тематика доповідей:

  • «Філософія інклюзії». Ірина Орленко, директор Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська обласна академія неперервної освіти»;
  • «Послуга раннього втручання – перша сходинка інклюзії». Оксана Кривоногова, к.психол.н., доц., завідувачка центру раннього втручання КНП «Дитяча міська поліклініка №6» (м. Одеса);
  • «Маршрут переходу з послуги раннього втручання до інклюзивного дошкільного середовища». Ірина Орленко,  директор Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська обласна академія неперервної освіти», Оксана Кривоногова, к.психол.н., доц., завідувачка центру раннього втручання КНП «Дитяча міська поліклініка №6» (м. Одеса);
  • «Виклики пандемії – досвід супроводу сімей в форматі онлайн». Ірина Шульга, Голова ГО «Особливі діти»;
  • «Організація роботи команди супроводу в освітній установі. Досвід впровадження інклюзивної освіти в Одеській області». Ірина Орленко, директор Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська обласна академія неперервної освіти»;
  • «Індивідуальна освітня траєкторія дитини з особливими освітніми потребами» Ярмола Наталія, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу інклюзивного навчання ІСПІП ім. Миколи Ярмаченка;
  • «Роль асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі». Ірина Орленко,  директор Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська обласна академія неперервної освіти»;
  • «Важливість підготовки фахівців для роботи в закладах освіти (5-9 класи)». Ірина Орленко,  директор Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська обласна академія неперервної освіти»;
  • «Проблеми формування та реалізації освітньої програми «Середня освіта (природничі науки)» на початковому рівні (короткий цикл) вищої освіти», Оксана Гнатюк к. пед.н., доц., доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;
  • «Використання сервісу Learning Apps для роботи із студентами з особливими освітніми потребами», к. пед.н., доц., доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Учасниками даного семінару були викладачі з різних закладів вищої освіти України. Також до обговорення даної проблеми охоче долучилися студенти магістратури спеціальності 014 "Середня освіта (Природничі науки)".

05

У семінарі взяли участь студенти ОП "Природничі наукт" другого (магістерського) рівня вищої освіти: Бережний О.О.; Діцуленко М.І.; Каленчук Е.В.; Колісник А.М.; Лєвша Л.І.; Ляшок К.А.; Москвяк Д.Д.; Начоса Н.М.; Самойленко Ю.О.; Тихонова А.Є.

Дистанційна форма проведення не завадила учасником семінару вільно спілкуватися, ділитися досвідом, обговорити нагальні проблеми реформування та становлення інклюзивної освіти в Україні. Усім учасникам та студентам організатори побажали міцного здоров'я та висловили надію на подальшу плідну співпрацю!

Інформацію підготували:

студент групи ПН20М Олексій Бережний

та куратор групи доц. О.В. Терещенко