Accessibility Tools

fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Студенти цифрових технологій на хакатоні «Included Hackathon / Інклюзія в цифрі»

Студенти цифрових технологій на хакатоні «Included Hackathon / Інклюзія в цифрі»

23 травня 2025 року відбувся хакатон «Included Hackathon / Інклюзія в цифрі», який об’єднав молодь навколо важливої теми інклюзивної освіти в умовах цифровізації.

1

Захід був організований Черкаським національним університетом імені Богдана Хмельницького у співпраці з Noosphere Engineering School.

Учасникам було запропоновано вирішити актуальні кейси, пов’язані з подоланням освітніх бар’єрів для дітей з особливими освітніми потребами:

1.У початковій школі деяким дітям важко запам’ятовувати табличку множення.

2.Дітям з порушенням мовлення може бути складно брати активну участь в усних обговореннях на уроках фізики.

3.Учні з особливими освітніми потребами (наприклад, з розладами аутистичного спектру або труднощами з вербальною комунікацією) часто відчувають труднощі із запам’ятовуванням та розумінням нових, складних термінів з інформатики.

4.Деякі учні соромляться перепитувати вчителя, якщо не зрозуміли пояснення нової математичної теми.

5.Багато підлітків і навіть педагогів мають упередження або низький рівень обізнаності щодо інклюзивної освіти. Через це виникає неприйняття абр байдужість до потреб учнів з особливими освітніми потребами у класі.

6.Більшість шкіл не проводять заходи на тему інклюзії, або вони мають формальний характер і не зацікавлюють учнів.

Серед учасників, які продемонстрували свої ідеї та технічні рішення, були студенти освітньо-професійної програми «Професійна освіта (Цифрові технології)» Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, група ЦТ23Б: Іващенко Денис, Колесник Юрій та Побіяха Софія. Їхні напрацювання вирізнялися креативністю та глибоким розумінням проблем інклюзії в цифровому освітньому середовищі.

До складу суддів хакатону увійшла доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики та цифрових технологій О.М.Трифонова.

Варто відзначити важливість подібних ініціатив як платформи для формування практичних навичок студентів та розвитку суспільно значущих цифрових рішень. Хакатон «Інклюзія в цифрі» став цінним досвідом командної роботи, пошуку інновацій та демонстрації соціальної відповідальності сучасної молоді.

Інформацію підготували д.пед.н., проф. М.І.Садовий, д.пед.н., проф. О.М.Трифонова